Enklast är väl att lyfta en platta på var sida och köra markskruv eller spjut? Det blir tillräckligt stadigt, om inte huset är en saloon och alla cowboys ska kunna binda sina hästar vid grinden

Eller så skaffar du en sånhär.... Så behöver du inte bygga nånting!

Utdragbart svart insynsskydd monterat vid husfasad, fungerande som avgränsare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Utdragbart insynsskydd, funkar bra som grind/avskärmare för att inte barn eller hundar skall kunna ta sig förbi.... :)

Kanske inte lämpligt till ditt ändamål dock.

• Gilla
Per i Hamrånge
  • Laddar…
Strålande lösning crazytok. Installerat och klart på några minuter. Eller TS kanske vill snickra själv ..... (?)

Fjojtmehmet skrev:
Enklast är väl att lyfta en platta på var sida och köra markskruv eller spjut? Det blir tillräckligt stadigt, om inte huset är en saloon och alla cowboys ska kunna binda sina hästar vid grinden
Markskruv låter som en bra idé. Då slipper man både borra eller gräva och gjuta. Och då gör det inget heller att det är lite lutning.

Fast markskruv är inget man sätter själv va?

Anna1984 skrev:
Markskruv låter som en bra idé. Då slipper man både borra eller gräva och gjuta. Och då gör det inget heller att det är lite lutning.

Markskruvar finns att köpa på Jula för en hundring styck, om man kan skruva i dom själv beror helt på hur markförhållanderna är.

Jag satte 4 st i vår gräsmatta för en klätterställning, vi hade ca 20cm jord och sedan är det mest sprängsten.
Jag köpte ett 30mm borr 900mm långt och förborrade och spräckte stenar med, inte roligt men jag fick ner alla till slut och dom sitter väldigt stabilt.

Anna1984 skrev:

Jag har bara kört det i "goda" förhållande typ jord och lera
Skruvade bara dit en regelbit och börja vispa
Sitter som sjutton när man är i botten

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.