Produkter som diskuteras: "plastplugg"
Plastplugg
Plastpluggar är universella infästningskomponenter som är avsedda för en rad olika användningsområden och material. Tillverkade av slitstark plast, dessa pluggar kan användas med en mängd olika skruvar och bultar för att skapa säkra och
Läs mer
Medlem
· Västernorrland
· 12 029 inlägg
Limma dem istället?
Ingen plugg biter i träulit , hur tjock är träuliten , problemet är att en plugg vill alltid följa med runt om den inte har något som håller igen , och träuliten är skarmlig med massor av luft i + träfiberslingor . , Att limma är detsamma som att ha reglar på golvet mellan väggarna som håller sockeln på plats , det med lite glipor mellan vägg och sockel tas bort med latexfog
målarens bästa vän
målarens bästa vän
Det är nog så illa. Träulliten och putsen bygger ca 35-40mm ut från betonghålstenen. Kanske ändå få lita på att pluggen biter tillräckligt i putsen. Testar med Fischer Duopower som jag tycker ser mest lovande ut om ingen har någon annan superplugg att rekommendera.J jojo123 skrev:Ingen plugg biter i träulit , hur tjock är träuliten , problemet är att en plugg vill alltid följa med runt om den inte har något som håller igen , och träuliten är skarmlig med massor av luft i + träfiberslingor . , Att limma är detsamma som att ha reglar på golvet mellan väggarna som håller sockeln på plats , det med lite glipor mellan vägg och sockel tas bort med latexfog
målarens bästa vän
Kan nog hjälpa till en del. Kommer nog inte ifrån lim på ett eller annat sätt känns det som.L lob skrev:
Är det många fästen du behöver ,det finns i grabbers sortiment 4,5 X70 mm samt lite andra långa smala ,blir till att skaffa en ,A anhack skrev:
100 mm hårdmetllborr och sätta rödplugg , dåtror jag du klarar dig
Sök på Träskruv 5X70 mm så får du fram en hel det att välja på
Produkter som diskuteras: "Träskruv"
Träskruv Big Dog ZF Max C4 utomhus FAST
För användning utomhus
126 kr inkl moms
Läs mer
Bra backup om det inte fungerar med bara plugg. Får köpa mig en liten sprits så jag kan fylla ut lite hålrum i träullitenClaes Sörmland skrev:
Går nog åt ca 50 infästningspunkter men hänger ju på om det biter eller inteJ jojo123 skrev:
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 399 inlägg
Medlem
· Stockholms
· 1 555 inlägg
När jag fäste byggskivor på Träullit så borrade jag rakt igenom Träulliten och in i betongen bakom. Sedan slog jag in långa spikplugg så att den expanderande biten hamnade i betongen.
Fast min Träullit var förstås inte så tjock.
Fast min Träullit var förstås inte så tjock.
Klicka här för att svara