4 377 läst ·
4 svar
4k läst
4 svar
Fästa en basketkorg i ett träd
Tänkte fixa en basketkorg ute på gatan åt grabben (och mig själv om jag ska vara ärlig
)
Tänkte få fast korgen på en av de gigantisk lönnar som står utanför tomten. Men eftersom den står just utanför tomten så ägs den av kommunen, och jag vill inte ha ihjäl trädet genom att skruva i det. Så min fråga är om det finns något bra sätt att fästa en basketkorg i en stam (modell större) utan att skruva i själva stammen?
Tänkte få fast korgen på en av de gigantisk lönnar som står utanför tomten. Men eftersom den står just utanför tomten så ägs den av kommunen, och jag vill inte ha ihjäl trädet genom att skruva i det. Så min fråga är om det finns något bra sätt att fästa en basketkorg i en stam (modell större) utan att skruva i själva stammen?
Produkter som diskuteras: "spännband"
Spännband & remmar
Upptäck vårt sortiment av spännband och remmar, perfekt för att säkra last och utrustning under transport eller lagring. Vårt sortiment omfattar allt från lätta spännband för enklare uppgifter till tunga lastremmar för tyngre jobb.
Läs mer
Spännband har jag funderat på. Fästa Två stående reglar på baksidan av "plankan". Jacka ur så det blir ett litet mellanrum mellan plankan och de stående reglarna på två ställen å sedan trä spännbandet där och runt trädet. Sedan dra åt för kung å fosterland. Borde funka, right?
Jag tror det är bättre att skruva. Risken med spännband är att du kväver trädet. Det är genom barken som trädet leder upp vatten till kronan. Har själv dödat ett äppelträd på det sättet när vi satte upp en hängmatta. Fick då tipset att det var bättre att sätta en genomgående bult i trädet, tyvärr var det redan för sent för mitt träd.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden