3 166 läst ·
27 svar
3k läst
27 svar
Fast i Festoolträsket - priser i Sthlmstrakten?
Sida 1 av 2
Måste erkänna att jag nu är på väg att fastna i Festoolträsket... Undrar därför om det finns någon butik i Stockholmstrakten som inte slaviskt följer c:a prisrekommendationen? Festool är ju Festool men det kan vara kul att införskaffa åtminstone en "bassats" typ Skruvdragare, Sänksåg, Dammsugare och ev Fräs utan att gå i personlig konkurs.
Nja, tycker att handlarna förstår att priset är mycket viktigt för en privatperson. Få dom att förstå att om priset inte är rätt så blir det ingen affär.Binesh skrev:
På Festool brukar jag få ca 20% billigare än prislistan. Det brukar gå om man köper förbrukningsmaterial och tillbehören samtidigt ( jag vill alltid ha alla tillbehör). Får man inte det pris man vill ha så brukar det gå bra med att slänga med typ ett par arbetsbyxor eller liknande. Så tänk ut vad du behöver innan du börjar förhandla.
Gå till dom mindre säljarna,.
Ekesiöö, Flinks och theofils är näst intill omöjliga att diskutera priser med.
Rekommenderar dom lite mindre handlarna.
Vill du ha riktig festoolfeber är det bara att packa sig iväg till Mortens Maskin i täby och testa grejjerna i hans testverkstad.
Som privatperson har du rätt goda chanser att få rabatt, iallfall på tillbehören.
Ett till hett tips är att handla av LA då dom går på priserna i deras katalog, som INTE är uppdaterad efter festools prishöjning tidigare i vår. Men det är ett stalltips, så säg det inte till någon
Enligt säljaren så måste dom följa dom priserna tills dom släpper en ny katalog.
Ekesiöö, Flinks och theofils är näst intill omöjliga att diskutera priser med.
Rekommenderar dom lite mindre handlarna.
Vill du ha riktig festoolfeber är det bara att packa sig iväg till Mortens Maskin i täby och testa grejjerna i hans testverkstad.
Som privatperson har du rätt goda chanser att få rabatt, iallfall på tillbehören.
Ett till hett tips är att handla av LA då dom går på priserna i deras katalog, som INTE är uppdaterad efter festools prishöjning tidigare i vår. Men det är ett stalltips, så säg det inte till någon
Enligt säljaren så måste dom följa dom priserna tills dom släpper en ny katalog.
Redigerat:
Snälla gott folk... Skriv inte vilka butiker som ger rabatt! Använd PM-funktionen istället. Ni kan upplysa medlemmarna om att ni vet vilka men att det meddelas via PM för den som undrar. Får Festool reda på det via den här tråden så får dessa återförsäljare problem med dem och i sin tur minskar våra chanser att få saker lite billigare!
Som privatperon behöver ni inga Festoolprylar... sen dyrt å dyrt man får va man betalar för som vanligt.
Ska man snickra lite nu å då duger billigare prylar, kan kanske imponera på husgrannen mökjligtvis om man kan hantera dom åxå *lol*
Klart bästa proffsverktygen tillverkar Hilti och Festool.
Väntar bara på att Hilti ska ta fram nån kap/gersåg
Bra rabatter får man när man skapat en bra "relation" me säljaren... svårt om man inte handlar så ofta.
Ska man snickra lite nu å då duger billigare prylar, kan kanske imponera på husgrannen mökjligtvis om man kan hantera dom åxå *lol*
Klart bästa proffsverktygen tillverkar Hilti och Festool.
Väntar bara på att Hilti ska ta fram nån kap/gersåg
Bra rabatter får man när man skapat en bra "relation" me säljaren... svårt om man inte handlar så ofta.
Det är sant. Min avsikt var inte att gnälla över priset utan att fråga om Festools rekommenderade cirkapriser är "lag". Det mesta som säljs brukar ju ligga under listpriset, därav frågan.smiler skrev:
Nu är jag dock ägare av en TS55 med dubbla 1400 skenor och lite annat smått och gott.
Om jag som privatperson behöver Festool verktyg? Varför inte? Jag gillar BRA verktyg och är jag beredd att slanta för dem så köper jag dem. Däremot så har jag inga problem med att köpa kapverktyg på Jula för en femhundring då jag kommer att använda dem sällan ändå, till skillnad från skruvdragare och såg.
Redigerat:
Är för mig en lite konstig attityd. Klart jag vill ha bra material, både gällande det jag arbetar med och det jag arbetar på, men det innebär inte att jag anser att det inte finns en anledning att undersöka hur jag kan få tag på det till minsta möjliga kostnad. Vore trevligt att vara ekonomiskt oberoende, men det får nog vänta till något annat livsmiler skrev: