Vi är intresserade av ett hus som ligger så fantastiskt fint. Men jag är lite orolig för fasaden. Det är ett hus byggt på 30-talet, ett trähus från början men på 60 eller 70-talet (gissar jag) har de klätt hela huset med något slags vitt tegel/Sten. Jag vet inte vad det är för tegel men jag tror den gamla träfasaden är kvar där under. Vissa stenar har rört sig lite, påminner lite om mexitegel men jag tror inte det är murat utan fastsatt på något annat vis?

Vet ni vad det kan vara för något? Är det en riskkonstruktion? Går det att måla eller putsa på en sådan fasad?

Har tyvärr inga bilder.

Återställ till träfasad, det brukar se rätt illa ut när man gör så där med tegel.

• Gilla
Sjöbondens och 1 till
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Återställ till träfasad, det brukar se rätt illa ut när man gör så där med tegel.
Jo, det är det jag funderar på av rent estetiska skäl. Eller ännu hellre puts, men jag har ingen aning om det håller för det, speciellt med tanke på att inte verkar vara murat på riktigt? Är det någon metallställning bakom teglet tro?

Till att börja med är det riktigt fasadtegel eller nån fasadskiva som liknar tegel?

Jag vet inte riktigt, har bara sett huset på håll tyvärr. Men det är nog inga skivor, det ser ut som något slags tegel. Hittade en jättedålig bild om det säger något.

• Lågkvalitativ bild av en husvägg som visar vad som ser ut att vara tegelstruktur, inte skivor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu har jag fått fram att det är spiktegel. Är det en riskkonstruktion? Kan man putsa en sådan fasad? Kan det bli snyggt att måla (vi har begränsad budget)?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.