I en andrahandsbutik har jag precis köpt en så fin fotölj, som är fårskinnsklädd. Inte avtagbar, utan nitad runt om. Det är ett grått krulligt skinn. Tyvärr tror jag att den kommer från ett hem med katt eller hund, eftersom jag blev allergisk. Finns det någon som har tips på hur jag kan få den allergifri? Dammsuga förstås, men finns flera alternativ? Bikarbonat? Tacksam för alla tips, för jag vill väldigt gärna behålla den.

Cheesen
K Kristina J skrev:
I en andrahandsbutik har jag precis köpt en så fin fotölj, som är fårskinnsklädd. Inte avtagbar, utan nitad runt om. Det är ett grått krulligt skinn. Tyvärr tror jag att den kommer från ett hem med katt eller hund, eftersom jag blev allergisk. Finns det någon som har tips på hur jag kan få den allergifri? Dammsuga förstås, men finns flera alternativ? Bikarbonat? Tacksam för alla tips, för jag vill väldigt gärna behålla den.
https://www.komplett.se/product/115...vm0sZAWhYtKvqJWB4OhoCRG4QAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Den kommer att göra underverk för alla dina möbler, bilen och mattorna.

Det finns inga genvägar.

En tapetserare kan även byta fårskinnet åt dig.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
BirgitS
Du kan nog inte använda bikarbonat eller liknande för att stoppa hudceller etc. i skinnet från att virvla upp. Jag tror att det är dammsugning eller lätt piskning från undersidan utomhus som gäller.

Cheesen Cheesen skrev:
[länk]

Den kommer att göra underverk för alla dina möbler, bilen och mattorna.

Det finns inga genvägar.

En tapetserare kan även byta fårskinnet åt dig.
Tack för svar. men det är inte ett realistiskt alternativ för min del.

BirgitS BirgitS skrev:
Du kan nog inte använda bikarbonat eller liknande för att stoppa hudceller etc. i skinnet från att virvla upp. Jag tror att det är dammsugning eller lätt piskning från undersidan utomhus som gäller.
Tack för svar. Då låter jag bli "rengöring" med bikarbonat, så noggrannare dammsugning blir det enda jag kan göra. Piska från undersidan går inte heller på ett hårt underrede.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.