Ska lägga om taket och pannorna är köpta , Vittinge Nova tegelröd (enkupigt) stuprännorna blir vita, huset blir beiget med vita knutar. Så med allt det bestämt så är jag minst sagt osäker i valet av takfotsplåtar (som jag kommer sätta ovanpå bärläkten där ja även sätter krokarna. Varit runt och kollat i diverse byggvaruhus och standard är ju svart och vitt. Är det "standard" att sätta vitt då tro??? Tegelrött tak borde ju vara ett av de vanligaste taken och eftersom ingen jag varit hos har haft nått annat än svart och vitt hemma antar jag att det är vanligt med just vitt i mitt fall...eller?????
 
Kör på vitt, det blir snyggt.
 
Är snyggast att köra samma färg på fotplåt som hängrännan för att fallet på rännan syns inte lika tydligt då om man tar en annan färg syns fallet tydligare. Har monterat ganska mycket t-röd fotplåt också men anledningen till att du inte hittat någon är för dom flesta byggvaruhus bara har svart och vitt plåt hemma.
 
Ok då får det bli vit !
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.