2 491 läst ·
6 svar
2k läst
6 svar
Färgspruta?
Jo dom funkar till det Du skall spruta. Man kan nog ha tur och få en med bra sprutbild också, men jag har inte lyckats med detta. Köpte en något dyrare från classe ( ca 900;-) men den va inge vidare, trots den kom från Italien. Det är slipningen på nål och munstycke som är ett pressions jobb, är inte detta korrekt, så får man en ojämn sprutbild och det funkar inte, om man t ex skall sprutmåla en bil, det blir en ojämn färgdimma.
Men köp en picka hos Biltema och prova, men jag kan lova dig, att du kommer att förstå, att det går fortare med en pensel..........
Men köp en picka hos Biltema och prova, men jag kan lova dig, att du kommer att förstå, att det går fortare med en pensel..........
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Var hade du tänkt dig att använda sprutan, utomhus en vindstilla dag går men inte inomhus utan utsug.
MDF är ett elände att måla öht, kanten kan behöva 4 sprutningar för att "bottna", den släta sidan är desto enklare.
Jag tar ju hellre min färgspruta än pensel, penseln måste rengöras men sprutan kan stå flera dagar i väntan på nästa jobb.
Protte
MDF är ett elände att måla öht, kanten kan behöva 4 sprutningar för att "bottna", den släta sidan är desto enklare.
Jag tar ju hellre min färgspruta än pensel, penseln måste rengöras men sprutan kan stå flera dagar i väntan på nästa jobb.
Protte
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Elektrisk spruta är nog en högtrycksspruta och den ger mindre färgdimma och den kan man använda inomhus (det kommer att bli färg på golvet). Använd kolfiltermask om du sprutar lösningsmedelsfärg, med vattenbaserad minst ett andningsskydd. En högtryckspruta är känsligare för luftdrag då det inte blir riktigt samma kraft på färgdropparna.
En bra elektrisk är inte bortkastade pengar, jag har både och.
Protte
En bra elektrisk är inte bortkastade pengar, jag har både och.
Protte
Produkter som diskuteras: "andningsskydd"
Andningsskydd
Andningsskydd är viktiga för att skydda dig från skadliga partiklar, gaser och ångor när du utför olika arbeten. Vårt utbud inkluderar engångsandningsskydd, halvmasker och helmasker, samt filtrerande halvmasker med ventiler, alla utformade
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden