Finns det någon därute som vet vad det är för NCS-kod på den vita färgen som Trivselhus har på fasaden på visningshuset i Huddinge (Greenline 715) ?
Vi ska bygga nu och tänkte färgsätta i stil med det huset. Byggnadsnämnden där vi bor är lite kinkiga (eller ganska mycket eg.) och vill ha in NCS-kod och färger på allting.
Vi ska bygga nu och tänkte färgsätta i stil med det huset. Byggnadsnämnden där vi bor är lite kinkiga (eller ganska mycket eg.) och vill ha in NCS-kod och färger på allting.
Detta svar fick jag ifrån Trivselhus i Stockholm när jag frågade de.
Kulören på huset heter S 1002-Y
Dörrarna har färg S2502-Y.
Fönstrena har samma kulör som dörrarna i aluminium.
sedan så målar nu vårt egna hus med S1002-Y och är väldigt nöjda med detta färgval.
Kulören på huset heter S 1002-Y
Dörrarna har färg S2502-Y.
Fönstrena har samma kulör som dörrarna i aluminium.
sedan så målar nu vårt egna hus med S1002-Y och är väldigt nöjda med detta färgval.
Tack för hjälpen!!
Vi har tyvärr inte börjat bygga än, vi ska på byggsamråd snart och byggnadsnämnden ville absolut ha färgkoden på huset, det räckte inte med att säga vitt. Lite kinkigt kan man tycka eftersom husen i området där vi ska bygga är alltifrån svartgrå till orange men nu har vi en kod att visa upp i alla fall.
Tack än en gång!!
Vi har tyvärr inte börjat bygga än, vi ska på byggsamråd snart och byggnadsnämnden ville absolut ha färgkoden på huset, det räckte inte med att säga vitt. Lite kinkigt kan man tycka eftersom husen i området där vi ska bygga är alltifrån svartgrå till orange men nu har vi en kod att visa upp i alla fall.
Tack än en gång!!
Ser riktigt bra ut! Ska överväga den NCS-färgen. Måste se den tillsammans med den vi hade tänkt från början (Jotuns Demidekk, Demivit).
V håller på med markarbeten och grund för tillfället! Hoppas att se fler bilder på huset när det är färdigmålat!!
V håller på med markarbeten och grund för tillfället! Hoppas att se fler bilder på huset när det är färdigmålat!!


