Finns det någon därute som vet vad det är för NCS-kod på den vita färgen som Trivselhus har på fasaden på visningshuset i Huddinge (Greenline 715) ?
Vi ska bygga nu och tänkte färgsätta i stil med det huset. Byggnadsnämnden där vi bor är lite kinkiga (eller ganska mycket eg.) och vill ha in NCS-kod och färger på allting.

Detta svar fick jag ifrån Trivselhus i Stockholm när jag frågade de.

Kulören på huset heter S 1002-Y
Dörrarna har färg S2502-Y.
Fönstrena har samma kulör som dörrarna i aluminium.

sedan så målar nu vårt egna hus med S1002-Y och är väldigt nöjda med detta färgval.

• Gilla
elledv
  • Laddar…
HenkeF:

Kan du inte lägga upp någon bild på ert hus?? Skulle vara kul att se fler bilder på hus i den NCS-kodade färgen.

Tack för hjälpen!!
Vi har tyvärr inte börjat bygga än, vi ska på byggsamråd snart och byggnadsnämnden ville absolut ha färgkoden på huset, det räckte inte med att säga vitt. Lite kinkigt kan man tycka eftersom husen i området där vi ska bygga är alltifrån svartgrå till orange men nu har vi en kod att visa upp i alla fall.
Tack än en gång!! :D

Brodén...Sjävklart kan jag lägga upp någon bild, tyvärr så har inte kameran varit med på sista tiden...bilder kommer.

Great!!

Hej! Vi bygger hus och ska provmåla en liten bit med just den färgen i helgen. Vårt hus är lite i Trivselhus-Strandvilla-stilen. Jag kan lägga in bild på måndag!

Förresten, någon som vet om det är samma färg på knutarna? Jag tror det, ser ut så. Jag tänkte iallafall testa att köra den färgen rakt av: på foder, knutar och vindskivor - rubbet. Eller ser det dumt ut?

Blir nog kanon och köra den färgen på allt! Vad har du för färg på takpannorna och alla plåtdetaljer??

Väntar med spänning på bilderna. Bygger också i samma stil som Trivselhus Strand och Villa!

Vad kul! Hur långt har ni kommit? Har provmålat och det blir toppen med samma färg överallt. Taket är Benders Palema grå, ytbehandlad (inte den ljusaste - en mellangrå) och plåtdetaljerna är i samma färg. Bilder kommer ikväll!

Lite bilder som utlovat...

• Framsida.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
En till...

• Baksidan.JPG
    Skapa konto
och ytterligare en...

• Frg1.JPG
    Skapa konto
Ser riktigt bra ut! Ska överväga den NCS-färgen. Måste se den tillsammans med den vi hade tänkt från början (Jotuns Demidekk, Demivit).

V håller på med markarbeten och grund för tillfället! Hoppas att se fler bilder på huset när det är färdigmålat!!

Passar på att lysta denna tråd för att höra om det finns fler bilder på det färdigmålade huset??

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.