5 442 läst ·
8 svar
5k läst
8 svar
Färgkod Ikea Kallax
Hej!
Är det någon som vet vilken NCS-kulör fronterna till Ikeas Kallax-insatser (http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10301564/) är lackade i? Jag chattade med Ikeas kundtjänst som inte kunde svara utan rekommenderade att gå till en färgbutik med en lucka och be färgbutiken leta reda på rätt kulör vilket inte är ett alternativ i mitt fall. Hoppas någon av er alla vet!
Är det någon som vet vilken NCS-kulör fronterna till Ikeas Kallax-insatser (http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10301564/) är lackade i? Jag chattade med Ikeas kundtjänst som inte kunde svara utan rekommenderade att gå till en färgbutik med en lucka och be färgbutiken leta reda på rätt kulör vilket inte är ett alternativ i mitt fall. Hoppas någon av er alla vet!
Tack för ditt svar. Jag har sett att det finns färgkoder till alla (?) köksluckor på olika hemsidor. Och det finns även foruminlägg där folk skrivit att de fått färgkoderna för köksluckor i varuhusen. Var det koder för köksluckor du också fick eller var det till andra luckor?
Husägare
· Klagshamn
· 285 inlägg
Hej,menhir skrev:Hej!
Är det någon som vet vilken NCS-kulör fronterna till Ikeas Kallax-insatser ([länk]) är lackade i? Jag chattade med Ikeas kundtjänst som inte kunde svara utan rekommenderade att gå till en färgbutik med en lucka och be färgbutiken leta reda på rätt kulör vilket inte är ett alternativ i mitt fall. Hoppas någon av er alla vet!
Den turkosa färgen har kod NCS S 3050-B.
//Snapphaneklanen
Husägare
· Klagshamn
· 285 inlägg
Röd=NCS S 2070-Y90R, glans 25
Grön är ingen ren NCS kulör men närmsta NCS kulör är NCS S 1060-G60Y, glans 25.
Får man fråga vad du ska måla?
Grön är ingen ren NCS kulör men närmsta NCS kulör är NCS S 1060-G60Y, glans 25.
Får man fråga vad du ska måla?
Fantastiskt! Stort tack!
Tänkte använda kulörerna på ena väggen i sonens rum. Troligtvis som vertikala linjer/fält. Han har önskat sig sådana färger och eftersom han ska få insatser till sin Kallax är det ju smart att använda samma kulörer på väggen.
Tänkte använda kulörerna på ena väggen i sonens rum. Troligtvis som vertikala linjer/fält. Han har önskat sig sådana färger och eftersom han ska få insatser till sin Kallax är det ju smart att använda samma kulörer på väggen.
Klicka här för att svara