Hej, vi håller på att renovera ett torpkök,
Kan man ha olika färg på över o underskåp? Jag började måla överskåpen i ljusgrå men sen blev vi tvungna att byta ut underskåpen o dom var fabriksmålade vita. Tycker det är synd att måla nya luckor men vad göra med överskåpen, behålla dom grå eller måla igen till vita?Vad tycker ni, skicka gärna inspirationsbilder.
 
BirgitS
Välkommen till forumet!

Javisst kan man ha olika.färg på skåpen. I vår första lägenhet från 40-talet bytte vi ut det enda överskåpet mot flera nya och de fick luckor i någon då modern färg medan underskåpen fick vara kvar och vitmålades. Inga bilder eftersom det är så länge sen. Man gör som man själv tycker är tillräckligt snyggt.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Välkommen till forumet!

Javisst kan man ha olika.färg på skåpen. I vår första lägenhet från 40-talet bytte vi ut det enda överskåpet mot flera nya och de fick luckor i någon då modern färg medan underskåpen fick vara kvar och vitmålades. Inga bilder eftersom det är så länge sen. Man gör som man själv tycker är tillräckligt snyggt.
Tack snälla för kommentar 🙏
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.