Hej!

Om vi vill undvika att måla hela källaren för tillfället men vill ha något som passar till detta. har ni något förslag?

Nej, jag bryr mig inte om att karmar inte är helt centrerade, dörrar osv.. nu bryr jag mig enbart om färgval.. Tänk gips som är spacklat och klart med vita lister.. Vad skulle kunna passa mot furu i detta läge utan att behöva måla om hela furupanelen som är betydligt större än vad som syns på denna bild.

Tänk också furu bakom ryggen på sista bilden.. Men som sagt.. Vill inte måla om allt just nu utan bara få gipsväggarna att smälta in lite bättre på ett snyggt sätt mot furu.

• Rum med träpaneler, stängd dörr, oordnat, byggmaterial och verktyg på golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rörigt källarrum med träpanel, skräp, lådor, möbler och en pingisbord.
    Skapa konto
  • Ett mörkt och oinrett rum med öppna dörrar, enstaka möbler och byggmaterial.
    Skapa konto
Redigerat:
BirgitS
Välkommen till forumet!

Stockholmsvitt eller ändå mer gulaktigt kommer att göra att furun ser lite mindre gul ut om du vill det.
Eller om du gillar grottkänsla så kanske en mörkbrun färg som får furun att upplevas som ljusa färgklickar.

Men en halv vägg av furu kommer nog att se lite udda ut oavsett vad man gör.

• Gilla
gaia och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Flymannn Flymannn skrev:
Hej!

Om vi vill undvika att måla hela källaren för tillfället men vill ha något som passar till detta. har ni något förslag?

Nej, jag bryr mig inte om att karmar inte är helt centrerade, dörrar osv.. nu bryr jag mig enbart om färgval.. Tänk gips som är spacklat och klart med vita lister.. Vad skulle kunna passa mot furu i detta läge utan att behöva måla om hela furupanelen som är betydligt större än vad som syns på denna bild.

Tänk också furu bakom ryggen på sista bilden.. Men som sagt.. Vill inte måla om allt just nu utan bara få gipsväggarna att smälta in lite bättre på ett snyggt sätt mot furu.
Hur går dina tankar nu när det har gått några veckor, @Flymannn ?

BirgitS BirgitS skrev:
Hur går dina tankar nu när det har gått några veckor, @Flymannn ?
Vi gjorde såhär i slutändan.

BirgitS BirgitS skrev:
Hur går dina tankar nu när det har gått några veckor, @Flymannn ?[/QUOTE

• Ommålat rum med en stege, byggmaterial och oordning, pågående renovering, blandade färger på väggar.
    Skapa konto
  • Gilla
origilan och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.