Hej forumet,
jag är ny medlem och har en undran. Ni brukar ju vara så duktiga på att svara.
Jag har i dagarna målat vår furupanel i köket med Flüggers snickerfärg Expolit V. Innan målning använde jag kvistlack på aktuella ställen.
Redan efter någon timmas torktid börjar färgen att krackelera på rätt många ställen. Själv tror jag att det har med kvistlacket att göra, men vet inte säkert.
Panelen var något lackad innan - tvättade och slipade (endast minimalt). Jag använde inte någon grundfärg, det skulle inte behövas enligt Flügger själva.
Har någon råkat ut för liknande problem?
Snälla hjälp mig, på måndag får vi vårt nya golv...
Trevlig helg!!