ASZ007 ASZ007 skrev:
Det är ett valmtak på ungefär 330 m².
Skulle tippa på att du får nya pannor för 25k. Hagmans betongtakfärg samt rengöring för 20k…

ASZ007 ASZ007 skrev:
Det är ett valmtak på ungefär 330 m².
Hej, hur blev det? Valde du jem o fix färgen?

R Razzx skrev:
Hej, hur blev det? Valde du jem o fix färgen?
@Razzx
Sry för sent svar!
JA, jag körde med Jem o Fix färgen. Det blev mycket fint tycker jag, men jag la på rikligt med färg för bästa skydd och resultat, och såklart gick det åt mer färg än beräknat. Se före och efter bilder. Jag körde på svarta färgen. Taket ser mörkare ut nu i verkligheten än på efter bilden.

• Svartmålat tak på en tegelvilla med grönskande trädgård, fotograferat från ovan i dagsljus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Flygbild på ett hus med nyant målat mörkt tak, omgiven av välskött trädgård med buskar och blommor, en uteplats med möbler synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Hybro och 2 till
  • Laddar…
RoTe
Hade du för mycket pengar?

• Gilla
Bästerortarn
  • Laddar…
ASZ007 ASZ007 skrev:
@Razzx
Sry för sent svar!
JA, jag körde med Jem o Fix färgen. Det blev mycket fint tycker jag, men jag la på rikligt med färg för bästa skydd och resultat, och såklart gick det åt mer färg än beräknat. Se före och efter bilder. Jag körde på svarta färgen. Taket ser mörkare ut nu i verkligheten än på efter bilden.
Tack för att du tog dig tid att svara och för bilderna. Jag har exakt samma fundering som du hade. För mig gäller det bara ett sommarstugetak.

Något annat som du lärde dig längs vägen? Roller, pensel, rund, platt...?

L lip skrev:
Tack för att du tog dig tid att svara och för bilderna. Jag har exakt samma fundering som du hade. För mig gäller det bara ett sommarstugetak.

Något annat som du lärde dig längs vägen? Roller, pensel, rund, platt...?
Jag körde med en färgspruta: Wagner Airless Control Pro 250 R

Gick snabbt och funkade perfekt, färgen var ganska tjockt, men jag behövde inte späda ut den.

Funkar säkert bra med roller eller pensel också, men har tyvärr inte erfarenhet av det själv.

ASZ007 ASZ007 skrev:
akfärg Takfix från Jem & Fix
ASZ007 ASZ007 skrev:
blev riktigt bra, men kommer du ihåg vilken typ av nyans du valde?

Jag valde Svart. Färgen bleknar med tid, så hade blivit för ljust om jag hade valt Antracit.

ASZ007 ASZ007 skrev:
Jag valde Svart. Färgen bleknar med tid, så hade blivit för ljust om jag hade valt Antracit.
Tack! Men hur ser färgen ut nu tycker du? Har de börjat blekna redan nu? Och är det mycket isåfall?

A ABBE12345 skrev:
Tack! Men hur ser färgen ut nu tycker du? Har de börjat blekna redan nu? Och är det mycket isåfall?
Nej, den har inte bleknat än, men kommer göra det med tiden. Sen finns det olika typer av svart, den här inte djup svart.

• Gilla
ABBE12345
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.