Hej
Det förra ägaren verkar ha gått lös med målarfärgen och dragit med breda penseldrag. Allt har fått färg på sig. Skruvhuvuden, gångjärn och låsdelar. Foto på en del exempel.
Nu ska vi ge oss på att åtgärda detta och jag undrar hur jag lättast får bort färgen så jag kan lossa delarna? Och hur gör jag sedan för att få delarna fria från färg?
Det förra ägaren verkar ha gått lös med målarfärgen och dragit med breda penseldrag. Allt har fått färg på sig. Skruvhuvuden, gångjärn och låsdelar. Foto på en del exempel.
Nu ska vi ge oss på att åtgärda detta och jag undrar hur jag lättast får bort färgen så jag kan lossa delarna? Och hur gör jag sedan för att få delarna fria från färg?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Är ju bara att skrapa bort färgen i spåret på skruvskallen, ta en mindre skruvmejsel till det och sedan en som passar i spåret och knacka till den med en hammare, dra los. Själv kör jag med batteridriven mutterknackare.
Lägg allt i en bruk med flytande såpa så kommer det att släppa med lätt skrapning, snäll behandling.
Men gamla gångjärn är inte alltid så vackra och vanligt att de målades över.
Lägg allt i en bruk med flytande såpa så kommer det att släppa med lätt skrapning, snäll behandling.
Men gamla gångjärn är inte alltid så vackra och vanligt att de målades över.
Produkter som diskuteras: "skrapa färgen"
Färgskrapa Flexi Speedheater
Med 3 blad och hölster
499 kr inkl moms
Läs mer
Klicka här för att svara