Badrumsrenoveringen är i full gång så börjar bli hög tid att bestämma sig för färg på fogarna.
Behöver lite för/nackdelar med val av olika färger (framförallt i duschen).

Golvet kommer vara antracit (Quarzo 60x60) med kuvertfall i duschen (svart brunnslock).
Så här är jag ganska säker på att jag vill ha fogen i antracit men öppen för förslag.

Kommer ha tre pelare med mosaik (XIC S1228 32,2x31 cm).
Två kommer vara i duschen (bakom takduschen och symmetriskt på andra väggen samt en bakom toaletten.
Här tror jag också jag vill ha samma som golvet men osäker på hur den kommer se ut i duschen efter ett par år.
Kommunalt vatten som är mjukt (4 °dH).

Resten av väggarna kommer vara vanligt vit 30x60 kakel så tanken nu är vit eller väldigt ljus grå.
Inredningen är valnöt och handdukstork, duschvägg och andra detaljer är i svart.

För och nackdelar med de olika färgerna?
Annat som jag helt missat :D

• Mosaikplattor i svart och glas med rektangulära former arrangerade på en platta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Antracitfärgad klinkerplatta med naturlig stenstruktur, storlek 60x60 cm, för användning i badrumsrenovering med kuvertfall och matchande fogar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag tror att det både blir snyggast och mest hållbart/fräscht i längden att köra antracit på både mörka plattor och mosaik. Till det vita hade jag valt en ljust, ljust grå hellre än vit, för den kommr att bli smutsig, såvida du inte väljer nanofog.

• Gilla
Dede77
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.