svartöra skrev:
Fick vi inte lära oss i en annan tråd här att allpolig betyder enpolig om det är fråga om två poler varav en är nolla?

[länk]
Njae.. är väldigt luddigt kring de där om man läser föreskrifter/standarder. Men om det står i en installationsanvisning att en 1-fas maskin skall föregås av en allpolig brytare, då menar dom att man ska bryta fas + nolla.
 
B
nja.. rena åsknedslag är så klart inte möjligt, men däremot små pikar som kan förstöra elektroniken....

orkar inte hålla på att dra ur sladdarna hela tiden....

direktnerslag hade vi 50 m från oss i mobilmasterna i somras.. konstigt nog var ni några av de få som inte fick ADSL-modemet förstört... trots att det var inkopplat..
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.