Nu börjar det snart bli dags att fixa till tvättstugan/groventren. Har bestämt att sätta upp microlitväv och måla. På golvet blir det klinkers. På väggarna är jag lite inne på att måla i ljusare grå färg. Men vill ändå att det ska synas att den är åt grått. Det är hjälp med att välja en snygg grå färg som jag behöver! Tror ni färgexperter man tröttnar på grått, är det bättre att ta vitt? Om man har vit inredning är det snyggt att det bryter lite....

Hallåj!!

S1502-Y och S2002-Y är snygga!
Småvarma och behagliga!
Och tillräkligt mörka för att uppfattas som gråa i kombination med vit.

/Fredrik

Alcro har en färg som heter strand. Den körde vi när tvättstugan målades igår. Blev kanon. Även vi har väv på väggen.

om du e rädd för att tröttna på kulören så måla bara upp en fond vägg så uppfattas den som lite roligare : ;) och du tröttnar kanske inte så fort.

Vilken kulör kvittar, men tänk på att ha glans 20 i tvättstugan.

//tg

20 glans.. *usch* ;)

Det finns faktiskt mattare alternativ.. bla. Flüggers Flutex 10 och Caparol CapaMaxx 10.
Dessa är lite tuffare akrylater för inomhus bruk.
Pris och hållbarhets mässigt är dom i samma klass som Latexfärgen med 20 glans.

/ Fredrik

Fredrik. skrev:
20 glans.. *usch*  ;)

Det finns faktiskt mattare alternativ.. bla. Flüggers Flutex 10 och Caparol CapaMaxx 10.
Dessa är lite tuffare akrylater för inomhus bruk.
Pris och hållbarhets mässigt är dom i samma klass som Latexfärgen med 20 glans.

/ Fredrik
Om inte jag har förstått fel klassas en tvättstuga om våtrum och skall därför ha våtrumsfärg/system på väggarna. Glans 20-30 brukar det bli då

VT System är inte nödvändigt i en tvättstuga.
VA System duger i dom allra flesta fall.

På golvet däremot så kan jag tänka mig att det är lite andra krav.
Men då man aldrig får samma fuktighet eller stänker på samma sätt som i ett badrum så är detta inte nödvändigt på väggarna.

/Fredrik

VT Vatten tät
VA Vattne avvisande

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.