2 247 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Färg bakom fejkat dekorfönster?
Hej!
Vi har byggt på en våning på ett ganska långt hus, och för att bryta av lite så la vi in en dekorkupa (ingen påverkan på innertaket) med ett "fejkat" dekorfönster (en "apelsinklyfta"). Dekorfönstret är fejkat eftersom det bara är så djupt som panelen, bakom sitter det plyfa, så man ser inte in i vinden så att säga.
Min fråga: jag tänker mig att man borde måla plyfan bakom fönstret så att man inte ser trä genom glaset, men i vilken färg? Först tänkte jag svart, men det kanske blir för iögonfallande? Har någon annan gjort nån likanande manöver eller har ni kanske något tips på hur man ska tänka?
Tack på förhand!
Vi har byggt på en våning på ett ganska långt hus, och för att bryta av lite så la vi in en dekorkupa (ingen påverkan på innertaket) med ett "fejkat" dekorfönster (en "apelsinklyfta"). Dekorfönstret är fejkat eftersom det bara är så djupt som panelen, bakom sitter det plyfa, så man ser inte in i vinden så att säga.
Min fråga: jag tänker mig att man borde måla plyfan bakom fönstret så att man inte ser trä genom glaset, men i vilken färg? Först tänkte jag svart, men det kanske blir för iögonfallande? Har någon annan gjort nån likanande manöver eller har ni kanske något tips på hur man ska tänka?
Tack på förhand!
@Anna_H: Mörkgrått hade jag också en tanke på, känns inte lika skarpt/avvikande som svart. Gillade också att vissa hade målat ett fejkat rum bakom fönstret 😊
@Perik: Har inte ström där, men tål att tänkas på!
@Perik: Har inte ström där, men tål att tänkas på!
Klicka här för att svara