Hej! Jag tänkte bygga en platsbyggd hallmöbel (sittbänk med skoförvaring). Tanken är att själva förvaringsdelen ska vara vit med en ekskiva som sits. Jag hade tänkt göra det lätt för mig och köpa färdigmålad vit 19mm mdf att bygga hyllan i (för att slippa måla och för att jag tänker att det blir en slät och förhållandevis slitstark yta), men till min förvåning hittar jag inga sådan skivor.

Tittar jag på fel ställen? Eller borde jag leta efter något annat skivmaterial? Eller finns det helt enkelt inte färdigmålat att få tag i för lata hemmasnickrare som jag? :)

Fredrik

L
Bauhaus har vitmålad kvistfri limfogskiva i furu,
denna tänkte jag använda till ett liknande projekt.
Synlig yta vill man nog slutmåla ändå men kanske duger det för dig.

Tack för förslagen! Jag funderade på hyllplan men kantlisten blir inte lika snyggt som en målad skiva, och dessutom är det ju spånskiva som du säger. Med målad MDF tänker jag på något i stil med en kökslucka eller vissa garderobsdörrar som har en jämn och slät (ofta lätt rundad) kant. Eftersom det bara är en kant som kommer bli synlig på min hylla så var min förhoppning att det skulle gå att få till en snygg finish utan att behöva måla över huvud taget.

Fadai
Åk till någon återbruksaffär och se om du hittar gamla skåpdörrar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.