På förekommen anledning vill jag upplysa er om detta>

Vi håller på att bygga ut huset och då behöver man ju som alla vet en ytterpanel (i vårt fall c:a 180kvm)

Tog in ett par offerter på denna panel i s.k. Färdiggrundat utförande och fick väldigt varierande priser, min trogne lokale leverantör som aldrig gjort mig besviken innan, var 30% dyrare än den billigaste (som är en stor Svensk kedja som köpt upp alla små Byggvaruhus och börjar på B :D)

När jag ringde B som gav mig den billigaste offerten så visade det sig att det som de hade valt att kalla färdiggrundat inte alls var FÄRDIGGRUNDAT utan ENBART "transportmålat" och var tvunget att målas OMGÅENDE med ett lager grundfärg efter montering, m.a.o. HELT VÄRDELÖST att betala någonting extra för :wow:

Så pågrund av utetemperaturer just nu blir det nu det 'dyra' alternativet Min lokale leverantör vars måleri kan garantera att Panelen klarar sig till våren utan att mögla, då sprutmålat med
Teknol 1881

Så när ni i dessa vintertider tar in offerter och det är väldigt billigt med färdiggrundat, fråga säljaren om det klarar att stå ett par månader :rolleyes:

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.