Hejsan,

Är på gång att uppgradera (?) från ved till bergvärme.

har idag
Effecta Vedpanna (från c:a 95). 50cm ved. Mycket bra skick.
4x500liters acktankar. Varav den ena har en helt ny värmepatron.
Sedan en laddomat, lite shuntstyrningar och sådant jox.

Firman som kommer och installerar bergvärmen kommer dra ut de gamla grejjerna. Men jag kan ju ställa dem i garaget och försöka sälja dem. Men är det någon ide? Är någon intresserad av tex en 15 år (mycket väl fungerande, och modern) panna?
Känns dumt att köra iväg det till skroten, för det är ju prima varor...

Mvh

Stefan

Ja, det tror jag allt. Acktankarna betingar ju hursomhelst ett värde, de slits ju inte på samma sätt som en panna. Sätt ut en annons på blocket - kostar ju inte mycket.

Vad tror ni är rimliga priser? Inte det man brukar snubbla över på blocket direkt... Ackarna brukar jag se ibland för 2000-3000st. Men en liknande panna har jag aldrig sett...

Tomma tankar har jag sett i mängder mellan 1500-2000:-/st.

Modernare panna har jag inte heller sett. Folk brukar väl i regel köra slut på dem innan de byts ut.

I och med att anläggningen är komplett kanske du kan få ca 10 papp för den. Kanske lite drygt med rätt köpare. Men som sagt, det är nog egentligen köparens marknad snarare än säljarens eftersom det finns ganska många ute till försäljning. En panna från -95 är inte alls ovanligt.

Jag står själv i konverteringstankar och ett begagnat system är inte helt otänkbart.

grejor på blocket har ett pris på grund av att nån har set att nån annan har detta pris på blocket, men ingen fåd det dom begär !!!

mitt tipps är att fårn början dumpa priset regält.
Själv lyckades jag sälja mitt gammla värmesystmet (el radiatorer) fick kanske inte så mycke, men slapp att åka o slänga skiten på tippen.

Halvmeters keramikpanna får du 10.000:- för och blir nerringd...

Tack för inputen.Jag återkommer med siffror och bilder sedan när det är dags.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.