Jaha, ha nu tröttnat på Boxer och ska skaffa CDs HD box istället. Problemet nu är att rummet jag ska ha det i bara har ett 16mm VP indraget och jag måste ha fram två kablar, en markbundet+sat och en sat(för att kunna köra dubbla mottagare i CDs box).

Får man igenom två koax i ett VP-rör? Det är inte så långt, kanske tre meter rakt och sedan en 90graders precis på slutet innan väggdosa...

Är böjen inte för tvär så...väjl kabel med liten diameter och glatt yta...samtidigt brukar kabel med mindre diameret ha större dämpning...

Jodå. Men det kan strula. Eventuellt kan det hjälpa att dra ut den befintliga och dra in båda samtidigt.
OBS. Använd rikligt med talk. Vaselin går också bra.

Xomilpa skrev:
Jodå. Men det kan strula. Eventuellt kan det hjälpa att dra ut den befintliga och dra in båda samtidigt.
OBS. Använd rikligt med talk. Vaselin går också bra.
Jo, den gamla ska bort iallafall för det är en riktigt tjock en... Ska bli spännande att se hur mycket våld man behöver använda... :-)

silikonspray ger kablar bra glid =)

Det finns riktigt tunna koaxialkablar för kabeltv för användning i hyreshus där seriekopplade uttag ska ersättas av ett stjärnnät. Finns kablar som är smala nog att tillåta 4 kablar i ett 16-rör. De har ganska hög dämpning då, men det kanske går bra i ditt fall?

petersv skrev:
Det finns riktigt tunna koaxialkablar för kabeltv för användning i hyreshus där seriekopplade uttag ska ersättas av ett stjärnnät. Finns kablar som är smala nog att tillåta 4 kablar i ett 16-rör. De har ganska hög dämpning då, men det kanske går bra i ditt fall?
Nja, jag har ganska långt att dra kabel, säkert 20-25m, men det är vara cirka 3m i rör så jag provar med så bra kabel som möjligt.

En sk 0,8 kabel ska funka i ett vp16.
En sk 1,0 kabel funkar inget vidare trots diverse glidmedel.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.