Hej,

Jag håller på att byta insatsen i en fm fmattson blandare men får inte lpss fästnippeln, den sitter som berget. Har försökt med polygrip både motsols och medsols så att kopparen flyger men får den inte att ruckas.

Jag har kommit fram till att det är en 4000-serien 81-96 utf 3 och följer denna instruktion http://www.fmmattsson.se/upload/63864/instruktioner_aldre_web.pdf

Enligt instruktionen verkar det som att det bara är att gänga ur den, men missar jag kanske något eller har någon kunnig något tips?
Har försökt ringa FM mattsson men de är tillbaka igen på måndag så jag hoppas på hjälp från någon här...

Tack på förhand

Den är bara att skruva ur, lossas motsols.
Kan nog sitta en del men jag använder en speciell ringnyckel från FMM och då är det aldrig några problem. Antar att om man använder en polygrip så kniper man åt den samtidigt så den blir lite oval, kanske det som gör att du inte får loss den.

Man måste ha FMMs ringnyckel. Det går inte med "Klämmande verktyg".

Men jag såg nyckeln på Bauhaus för ett tag sedan, om de fortfarande för den, det vet jag inte.

Krilleman
En korrekt ringnyckel är ett måste, dom brukar sitta som berget i gängan!

Polly skadar bara blandaren!

tack alla, det är uppenbart att blandarbyte är en materialsport, varken vilja eller styrka räckte till den här gången :)
köpte en nyckel för 55 pix på byggole och med den lossnade den hur lätt som helst!

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.