Hej !
Har IVT bergvärmepump med LK golvärme + vattenburna elemet på ovanvåning. har ställt Rumstermostat (LK BAS S2) på 17 grader på nedre plan men i köket får jag inte ner temperaturen. den står på 20 och jag verkligen känner att golvet är varmt, i övriga rum är golven kalla, dessa termostater visar ca 19-20 grader men det är öppen planlösning och jag har en känsla av att köket värmer samtliga rum då detta golvet är varmt.
Jag har ändrat plats på både ställdon och termostater för att se om det gör någon skillnad med golvet värmer fortfarande och jag får inte ner temperaturen i huset. Flödesindikatorn för kök visar ca 1,5 l/min. Är detta något som indikerar på att golvet får värme, eller är det bara en grundinställning man gör vid installation?
Ni som kan detta bättre än mig, är det något fel och vad kan felet vara?
Flödesindikator och ställdon för det misstänkta rummet precis till höger om termometer.
Har IVT bergvärmepump med LK golvärme + vattenburna elemet på ovanvåning. har ställt Rumstermostat (LK BAS S2) på 17 grader på nedre plan men i köket får jag inte ner temperaturen. den står på 20 och jag verkligen känner att golvet är varmt, i övriga rum är golven kalla, dessa termostater visar ca 19-20 grader men det är öppen planlösning och jag har en känsla av att köket värmer samtliga rum då detta golvet är varmt.
Jag har ändrat plats på både ställdon och termostater för att se om det gör någon skillnad med golvet värmer fortfarande och jag får inte ner temperaturen i huset. Flödesindikatorn för kök visar ca 1,5 l/min. Är detta något som indikerar på att golvet får värme, eller är det bara en grundinställning man gör vid installation?
Ni som kan detta bättre än mig, är det något fel och vad kan felet vara?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Flödesindikator och ställdon för det misstänkta rummet precis till höger om termometer.
Demmpa skrev:
det står olika rumsnamn, typ kök, hall , tvätt, badrum.Demmpa skrev:
Det blåa ställdonet är till en handdukstork, och det är köket som är nere i botten(kan ha nuddat det lite så det är ”extra” i botten längst fram, men det ser normalt ut som de andra)
men trots det visar flödet 1,5l/min till kök medans de andra visar 0,5 eller 0. (Bortsett från handdukstorken som alltid har lite flöde)
och det är det som bekymrar mig just nu, är det kanske ställdonet till köket som är trasigt trots allt eller kan själva flödesindikatorn vara trasig och släppa förbi vatten in i slingan? Vad finns det för andra potentiella fel det kan vara?
Klicka här för att svara