P
Hej bor i ett hus där större delarna av huset renoverades 1987-89 då även elen drogs om. själv gillar jag inte alls detta men vad säger ni andra mer erfarna?:thumbup::thumbdown:

Redigerat av moderator:
tommib
Inte så erfaren kanske, men till och med jag vet att den där lampsladden inte hör hemma i en fast installation. Sen kan man ha mer åsikter om hur listen har ett uttag för att rymma din dosa istället för att flytta dosan.... Porslinsdosa?

• Gilla
1
  • Laddar…
NEJ, lampsladd får inte användas för fast förläggning. Dessutom tycker jag mig se att den har för klen area. Ett typiskt hempular jobb.

• Gilla
1
  • Laddar…
P
tommib skrev:
Inte så erfaren kanske, men till och med jag vet att den där lampsladden inte hör hemma i en fast installation. Sen kan man ha mer åsikter om hur listen har ett uttag för att rymma din dosa istället för att flytta dosan.... Porslinsdosa?
Japp en Kulodosa. Lampsladden har jag redan kopplat ur.:thumbup:

P
Visa bilaga 132676 Här kommer en till goding! Hittade detta för längesedan bakom ett vanligt doslock. Ekrk löst dragen i vägg! Och en gammal kulokabel. det ända rätta här är väll att kopplingen har skett i en dosa! :screwy:

P
VikStri skrev:
[media] Här kommer en till goding! Hittade detta för längesedan bakom ett vanligt doslock. Ekrk löst dragen i vägg! Och en gammal kulokabel. det ända rätta här är väll att kopplingen har skett i en dosa! :screwy:
här har man verkligen följt regeln med max 1cm hölje i dosan!:D

Men det blev säkert billigt med elinstallationen när dom renoverade.

• Gilla
1
  • Laddar…
P
Japp Garanterat! ;)

Var tog bilderna vägen? Nyfiken ju... :)

• Gilla
1
  • Laddar…
P
Va? Försvann bilderna? Får lägga in nya bygghus ledning kanske tyckte att dom såg för farliga ut:thumbup:. Nya bilder kommer snarast! :)

• Gilla
erik5678
  • Laddar…
P
IMG_1987.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

P
IMG_1565.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Wow. Lysande!

• Gilla
1
  • Laddar…
P
Han som gjorde det var säkert riktigt nöjd själv! :x

P
Sånna här lösningar finns lite varstans i huset.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.