Jodå, BBB kan ansluta min villa med fiber från diket, men kostnaden för att ansluta en ensam villa är t.o.m högre än telia..... :(  men, jag skall ta det kallt och vackert tacka nej till telias offert, sen skall jag ägna mig åt att lägga ner kabelrör hela vägen fram till tele-plinten och sen avvakta vad PTS tänker göra åt eländet, för några 80.000 tänker vi inte punga ut med, kanske det även dyker upp andra aktörer snart som får koppla på hushållen till rimliga priser

Det var jag det jag misstänkte. Kanske köra radio till din granne om de har internet?

Kolla om du har 3g täckning.

Det finns en del erbjudanden som är riktigt hyfsade, en bekant kör med 3 för 499 månad inklusive obegränsad trafik

mats_o skrev:
Kolla om du har 3g täckning.

Det finns en del erbjudanden som är riktigt hyfsade, en bekant kör med 3 för 499 månad inklusive obegränsad trafik
Ja, 3 har ju dessutom sagt att man skall rulla ut "turbo-3g"/HSDPA till sommaren.
384kbps upp och 1,8Mbps ner erbjuds idag med option på ännu högre hastigheter i närtid.
Dessutom börjar det ju komma en hel del bredbandslådor som använder GSM/EDGE/3G istället för ADSL tex:
http://www.ericsson.com/solutions/enterprise/library/brochures_datasheets/fwa/28701-FGC101879.pdf
eller
http://www.option.com/products/globesurfer_3g_hsdpa.shtml

Den senare var inte illa.

Den och lite prissänkningar på utms data och vipps så får adsl leverantörerna se upp på alvar. Tänk att ha ett dubblet simkort och ha brednadet och telefon på samma räkning plus att det är helt mobilt.

Jag lyfter denna tråd igen!
Vi har nu, ca 7 veckor efter inflyttning, fått en offert från Telia.
De vill ha 10000kr för nytt teleabb. (grävning ca 4-5m, asfalt).
Det är för sorgligt med tanke på att vi kontaktade Telia redan i december förra året.
Dessutom har det redan grävts för fjärrvärme och annat så det hade inte behövt bli så många meter grävning överhuvudtaget.
Nu vill man oxå ha full abonnemangsavgift för ett abonnemang som vi inte kunnat använda alls.
Som tur är så har vi sedan länge fiberkoppling från annan leverantör så tele:n är redan ordnad via RixTelecom. Nu försöker vi bara rädda vårat gamla telefonnummer innan vi säger adjö till Telia för gott!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.