Jag har lite detaljer som jag vill dölja på fasaden och fasadfärgen funkar inget bra till att måla dessa detaljer. Är det någon som vet i fall det finns "falu röd" sprayfärg, typ servalack?

Har tyvärr inget tips utan ute efter samma sak. Har försökt leta efter mörkröd matt sprayfärg för att matcha fasaden målad i Falu rödfärg, men har ännu inte hittat något som matchar bra. I mitt fall är jag ute efter måla mina luftvärmepumpar så att de smälter in bättre.

Blanda billack kanske. Är det någon som vet färgkoden för Alcros faluröda? Bestå serien är det.

Så klart. Då skall jag se ifall Mekonomen kan blanda och trycka i sprayburk. Halvblank skall det väl vara eftersom huset inte är målat med slamfärg.

H Horrocks skrev:
Har tyvärr inget tips utan ute efter samma sak. Har försökt leta efter mörkröd matt sprayfärg för att matcha fasaden målad i Falu rödfärg, men har ännu inte hittat något som matchar bra. I mitt fall är jag ute efter måla mina luftvärmepumpar så att de smälter in bättre.
Närbild på varningsetikett på sprejburk med säkerhetsinstruktioner och kontaktinformation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
finns på sprejburk
H Horrocks skrev:

• Burk med ABRATEX sprayfärg i mörkrött, NCS S 5040-Y80R, RAL 3009.
    Skapa konto
Sprejburk med mörkröd ABRATEX sprayfärg, NCS S 5040-Y80R, RAL 3009, från Sunchem AB.
Skapa konto
Närbild på etiketten av en sprejburk med varningsinformation och tillverkarens kontaktuppgifter.
Skapa konto

Finns på sprejburk kanon kvalitet

• Gilla
Horrocks
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.