1 546 läst · 2 svar
2k läst
2 svar
Falu Vapens Falu Fasad
Finns det någon här som har målat med Falu Vapens Falu Fasad? Företaget menar att den håller bättre än vanlig Falu rödfärg och det vore intressant att veta vad ni tycker. Falu Fasad är lite mer än dubbelt så dyr som vanlig Falu rödfärg men håller den dubbelt så länge så halverar man i alla fall arbetet
Husägare
· Leksand
· 61 inlägg
Du får dessutom fler kvm per liter med Falu Fasad vilket gör att du får dela priset en gång till.
Om man räknar på vad det faktiskt kostar inkl ommålningsintervall så är Falu Fasad faktiskt billigare än rödfärg. Jag tycker att det starkaste argumentet är att den inte smetar av sig när man lutar sig mot väggen. Bara det är värt en del....
Om man räknar på vad det faktiskt kostar inkl ommålningsintervall så är Falu Fasad faktiskt billigare än rödfärg. Jag tycker att det starkaste argumentet är att den inte smetar av sig när man lutar sig mot väggen. Bara det är värt en del....
Det är ju som att jämföra äpplen med bananer, då det är två helt olika färger. Falu Rödfärg är ju en ren slamfärg, liksom vanliga Falu Vapen. Falu Vapen Fasad är ju en efterapning av Falu Rödfärg Fasad. Falu Rödfärg Fasad är enligt mitt tycke betydligt bättre. Men båda är dyrare och håller lite längre. De är lättare att måla med, och är något mer dryga. Men absolut inte dubbelt så dryga. De lämpar sig bäst, om fasaden är målad med akryl, eller alkyd tidigare. Eller om man har hyvlad panel.C CamOA skrev:Finns det någon här som har målat med Falu Vapens Falu Fasad? Företaget menar att den håller bättre än vanlig Falu rödfärg och det vore intressant att veta vad ni tycker. Falu Fasad är lite mer än dubbelt så dyr som vanlig Falu rödfärg men håller den dubbelt så länge så halverar man i alla fall arbetet