84 174 läst ·
80 svar
84k läst
80 svar
Fallen har fastnat
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 026 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 026 inlägg
Jag kanske ska följa upp här.
Jag fick mitt lås dagen efter jag pratat med assa, tillsammans med returpåse. Bytte snabbt och la det gamla i påsen och skickade tillbaka.
Utmärkt hanterat av ASSA (utöver den undermåliga kistan från början då...)
/J
Jag fick mitt lås dagen efter jag pratat med assa, tillsammans med returpåse. Bytte snabbt och la det gamla i påsen och skickade tillbaka.
Utmärkt hanterat av ASSA (utöver den undermåliga kistan från början då...)
/J
Efter lite googling hittade jag denne eminenta tråd, hoppas även jag på lite goodwill av assa, tror det är cirka 4 år vårt lås, bor i en brf med 200 lgh och samtliga utbytta tillsammans med dörrar.. Dock var jag i kontakt med dem för cirka 3 år sen o fick ett gratis brytskydd efter uppdrag gransknings reportage om hur lätta dessa var att bryta upp.
Gjorde ett litet youtube klipp på det
http://www.youtube.com/watch?v=kpHFG9PQUGU&feature=plcp
Gjorde ett litet youtube klipp på det
Redigerat:
Hej hej
Samma problem här, både jag och grannen med några dagars mellanrum (vi byggde båda samtidigt 2009/2010). Ringde nu till Assa och det var inga problem, de skickar ett nytt som man själv får byta ut och returnera det gamla trasiga.
De sa att de har 5 års goodwill, så det gjorde alltså inget att reklamationstiden gått ut. Kan ju vara bra för någon att veta.
Samma problem här, både jag och grannen med några dagars mellanrum (vi byggde båda samtidigt 2009/2010). Ringde nu till Assa och det var inga problem, de skickar ett nytt som man själv får byta ut och returnera det gamla trasiga.
De sa att de har 5 års goodwill, så det gjorde alltså inget att reklamationstiden gått ut. Kan ju vara bra för någon att veta.
ASSA EVO 2002
Jaha.... då har låset gått åt skogen igen. Fick låskistan utbytt i den stora kalabaliken då man enkelt kunde dyrka upp låset.
Var så nöjd i ett antal år. Men nu har fallet fastnat i sitt inre läge i dörren. Går bara att stänga via nyckel. Det är den kinestillverkade fjädern som slutligen gett upp.
Nu skall hela låskistan bytas igen! Det är dax igen!
Jaha.... då har låset gått åt skogen igen. Fick låskistan utbytt i den stora kalabaliken då man enkelt kunde dyrka upp låset.
Var så nöjd i ett antal år. Men nu har fallet fastnat i sitt inre läge i dörren. Går bara att stänga via nyckel. Det är den kinestillverkade fjädern som slutligen gett upp.
Nu skall hela låskistan bytas igen! Det är dax igen!
Returnera...? Jag behövde inte returnera något.frenberg skrev:Hej hej
Samma problem här, både jag och grannen med några dagars mellanrum (vi byggde båda samtidigt 2009/2010). Ringde nu till Assa och det var inga problem, de skickar ett nytt som man själv får byta ut och returnera det gamla trasiga.
De sa att de har 5 års goodwill, så det gjorde alltså inget att reklamationstiden gått ut. Kan ju vara bra för någon att veta.
Nu sitter nya låskista på plats åtminstone. Undra om det blir nya fel igen?
I helgen var det dags för mitt Assa 2000 att kapitulera, fallen stannade kvar inne i låshuset. Tack vare era tips ringde jag Assa kundtjänst idag o ett nytt kommer på posten - det är service! Assas policy är, fick jag veta, garanti i två år samt goodwill i 5 år. / Carsten
Ja det är ju trots allt lite skillnad mot för första tiden, då ASSA bara stack huvudet i sanden då dyrkningsskandalen dök upp.carsten47 skrev:
Jag kommer dock aldrig glömma ASSA's agerande då. Ganska ynkligt att först släppa ut en rent oduglig produkt på marknaden, och sen skita i alla sina kunder och hoppas att det på något vis går över.
Men med dagens policy får man alltså i alla fall ett lås som håller i 7 år, ev med ett antal byten under tiden.
Inte illa ...
Medlem
· Västra Götaland
· 6 inlägg
-Jaha, så var det dags för mitt lås att ge upp.
Alla i tråden har ringt ASSA å fått hjälp och det hoppas jag oxå på.
Men, kan nån nämna vart på ASSA man ringer? Det kanske finns ett bra telefonnummer?
Alla i tråden har ringt ASSA å fått hjälp och det hoppas jag oxå på.
Men, kan nån nämna vart på ASSA man ringer? Det kanske finns ett bra telefonnummer?
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 026 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 026 inlägg
Jag minns inte 100, men förutsätter att jag ringde kundtjänst:Strykollon skrev:
http://www.assa.se/sv/site/assa/Meny/Kontakt/
/U
Medlem
· Västra Götaland
· 6 inlägg
-Taaaack! Alltid nått att börja med.