Att ASSA byter utan tjafs även om det har gått ett gäng år hedrar dom helt klart. Kanske har dom fått någon ny chef på bygget.. =)
 
ullberg
Jag kanske ska följa upp här.

Jag fick mitt lås dagen efter jag pratat med assa, tillsammans med returpåse. Bytte snabbt och la det gamla i påsen och skickade tillbaka.

Utmärkt hanterat av ASSA (utöver den undermåliga kistan från början då...)

/J
 
fredri_k
Efter lite googling hittade jag denne eminenta tråd, hoppas även jag på lite goodwill av assa, tror det är cirka 4 år vårt lås, bor i en brf med 200 lgh och samtliga utbytta tillsammans med dörrar.. Dock var jag i kontakt med dem för cirka 3 år sen o fick ett gratis brytskydd efter uppdrag gransknings reportage om hur lätta dessa var att bryta upp.

Gjorde ett litet youtube klipp på det :) http://www.youtube.com/watch?v=kpHFG9PQUGU&feature=plcp
 
Redigerat:
fredri_k
Får även jag en ny låskista, service det :)
 
Hej hej

Samma problem här, både jag och grannen med några dagars mellanrum (vi byggde båda samtidigt 2009/2010). Ringde nu till Assa och det var inga problem, de skickar ett nytt som man själv får byta ut och returnera det gamla trasiga.

De sa att de har 5 års goodwill, så det gjorde alltså inget att reklamationstiden gått ut. Kan ju vara bra för någon att veta.
 
Martin_B
Ingen som vet före vilket tillverkningsdatum på låskistorna som dessa felen var vanliga?
Kan ju vara bra att veta så man kan välja ett uppdaterat exemplar som inte har dessa svagheter.
 
ASSA EVO 2002
Jaha.... då har låset gått åt skogen igen. Fick låskistan utbytt i den stora kalabaliken då man enkelt kunde dyrka upp låset.

Var så nöjd i ett antal år. Men nu har fallet fastnat i sitt inre läge i dörren. Går bara att stänga via nyckel. Det är den kinestillverkade fjädern som slutligen gett upp.

Nu skall hela låskistan bytas igen! Det är dax igen!
 
frenberg skrev:
Hej hej

Samma problem här, både jag och grannen med några dagars mellanrum (vi byggde båda samtidigt 2009/2010). Ringde nu till Assa och det var inga problem, de skickar ett nytt som man själv får byta ut och returnera det gamla trasiga.

De sa att de har 5 års goodwill, så det gjorde alltså inget att reklamationstiden gått ut. Kan ju vara bra för någon att veta.
Returnera...? Jag behövde inte returnera något.
Nu sitter nya låskista på plats åtminstone. Undra om det blir nya fel igen?
 
Lever ni? är jag inloggad? :x
 
I helgen var det dags för mitt Assa 2000 att kapitulera, fallen stannade kvar inne i låshuset. Tack vare era tips ringde jag Assa kundtjänst idag o ett nytt kommer på posten - det är service! Assas policy är, fick jag veta, garanti i två år samt goodwill i 5 år. / Carsten
 
Även jag har fått ut ny kassett. De vill inte ha kvitto eller liknande så jag antar att det är livstids garanti på dessa kassetter.
 
Mikael_L
carsten47 skrev:
I helgen var det dags för mitt Assa 2000 att kapitulera, fallen stannade kvar inne i låshuset. Tack vare era tips ringde jag Assa kundtjänst idag o ett nytt kommer på posten - det är service! Assas policy är, fick jag veta, garanti i två år samt goodwill i 5 år. / Carsten
Ja det är ju trots allt lite skillnad mot för första tiden, då ASSA bara stack huvudet i sanden då dyrkningsskandalen dök upp.
Jag kommer dock aldrig glömma ASSA's agerande då. Ganska ynkligt att först släppa ut en rent oduglig produkt på marknaden, och sen skita i alla sina kunder och hoppas att det på något vis går över.

Men med dagens policy får man alltså i alla fall ett lås som håller i 7 år, ev med ett antal byten under tiden.
Inte illa ... :D
 
-Jaha, så var det dags för mitt lås att ge upp.

Alla i tråden har ringt ASSA å fått hjälp och det hoppas jag oxå på.
Men, kan nån nämna vart på ASSA man ringer? Det kanske finns ett bra telefonnummer?
 
ullberg
Strykollon skrev:
-Jaha, så var det dags för mitt lås att ge upp.

Alla i tråden har ringt ASSA å fått hjälp och det hoppas jag oxå på.
Men, kan nån nämna vart på ASSA man ringer? Det kanske finns ett bra telefonnummer?
Jag minns inte 100, men förutsätter att jag ringde kundtjänst:

http://www.assa.se/sv/site/assa/Meny/Kontakt/

/U
 
-Taaaack! Alltid nått att börja med.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.