2 776 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
Fall vid golvbrunn
Det är våran "groventré" som jag funderar över. Där kommer tvättmaskin/torktumlare, en diskho och bergvärmepumpen att stå, plus inkoppling för vatten. De står dock på varsin sida av rummet, så det blir en golvbrunn vid tvättmaskinerna och en vid pumpen.
Det är ju helt klart "mindre mäckigt" att slippa göra fall vid brunnarna och som Kurre säger så blir det läckage så rinner ju vattnet ner i brunnarna så småningom ändå. Men är det så klokt att strunta i fallen? Hur har ni andra det?
Det är ju helt klart "mindre mäckigt" att slippa göra fall vid brunnarna och som Kurre säger så blir det läckage så rinner ju vattnet ner i brunnarna så småningom ändå. Men är det så klokt att strunta i fallen? Hur har ni andra det?
Jag tycker att det är självklart att det ska vara fall.
Ponera att du måste spola golvet, eller får en läcka nånstans eller bara en sån sak att du har en tvättmaskin med ett idiotiskt sittande luddfilter - när du ska rensa hamnar några liter på golvet. Har du fall rinner vattnet prydligt till brunnen.
Annars rinner det garanterat in under maskinerna.
Ponera att du måste spola golvet, eller får en läcka nånstans eller bara en sån sak att du har en tvättmaskin med ett idiotiskt sittande luddfilter - när du ska rensa hamnar några liter på golvet. Har du fall rinner vattnet prydligt till brunnen.
Annars rinner det garanterat in under maskinerna.
Fall skall det vara. Det har hänt mig att (en gång men tillräckligt) att golvbrunnen inte hann med vad tvättmaskinen vräkte ur sig. Fråga inte varför, någon virvel som bildades eller så. Utan fall hade det tagit tid att bliav med det vattnet. Nu var det gjort i en handvänning det som inte löste sig själv. Torka lite tort bara så var saken biff.
Klicka här för att svara