Är det någon som har köpt vitvaror av märket Fagor. Det enda jag vet är att det är ett spanskt märke. I alla fall så har jag hittat en jättesnygg kyl/frys och diskmaskin men vill ha lite kött på benen innan köp.
 
Lyfter denna gamla tråd, är det någon som har någon som helst erfarenhet av detta märke?

Såg i lokalblaskan att de har en intressant prislapp på vissa delar av sortimentet, återstår om det är nåt att ha.
 
Fagor är en av Spaniens största tillverkare av vitvaror.
I Sverige har jag bara sett enstaka exemplar hos SIBA.
Om de är bra har jag ingen aning om, men mina spanska bekanta är helfrälsta på dem, (fattas bara).
Hur som helst, de är säkert inte sämre än något annat fabrikat så om du gillar deras grejor så är det säkert ingen större risk att att köpa från dem.
Deras produkter finns på www.fagor.com

/Calle
 
nackdelen kan väl vara servicen...endast service hos handlaren kanske, annars är väl spanien ett av sydeuropas mest utvecklade länder och har generellt en hög standard för att vara ett medelhavsland så kvaliten borde kanske inte vara ett problem
 
Hmm, ska ta en närmare titt. Vi har en kök&bad firma i närheten som har generalagenturen på Fagor så servicen borde funka.

www.intema.se
 
Jag köpte faktiskt grejorna, en rostfri kyl och frys och en rostfri diskmaskin. Maskinerna har inte hunnit bli installerade än men de är säkert jättebra.
 
Lyfter upp denna lite...

Nån som äger nån Fagor grejor? Ser att Siba har börjar sälja den.

Made in Spain, måste ju vara helt ok?
 
:) Jag har haft en Fagor diskmaskin i ett år nu. Fungerar perfekt!! lätt att hålla ren, snygg utan knappar på framsidan och är tyst. Har bara bra att säga om den!
 
Vi har också haft Fagor kyl, frys och diskmaskin i 18 månader och har inte haft några problem med dem. Är mycket nöjd. Peppar peppar....
 
Hej!
Jag köpte en Fagor kyl/frys i rostfritt på Siba för 2 år sen och har varit jättenöjd. Enda nackdelen möjligtvis var väl att ljudnivån va något hög, men å andra sidan har jag inte haft någon annan ny kyl eller frys att jämföra med. Men jag rekommenderar ändå Fagor, bra pris, funktion och design.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.