Hej.
Jag har en Pilfinksfamilj under mina takpannor och jag undrar nu om det är negativt för taket på något vis?
Jag personligen har inget emot att de bor där. Men om det kan vara skadligt för taket så får jag försöka montera dit ett fågelband när ungarna flugit ut.
Jag har en Pilfinksfamilj under mina takpannor och jag undrar nu om det är negativt för taket på något vis?
Jag personligen har inget emot att de bor där. Men om det kan vara skadligt för taket så får jag försöka montera dit ett fågelband när ungarna flugit ut.
Medlem
· turkiet
· 553 inlägg
Trevligt med fåglar men tyvärr ej under takpannorna,dom drar in en massa skräp som binder /stoppar fukt/vatten
Ja, fy fan vad skräp de hade dragit in. Jag rensade ut det igår efter att det varit tyst där i ett par dagar nu. Det låg till och med kvar några ägg, men de låg inte i själva bot. Man kan se dem mitt i bilden till vänster om själva "bogropen".
Det låg nästan lika mycket skräp till höger under de två takpannorna närmast vindskivan. Verkade ha varit ett bo till, kanske var deras vinterbostad? då jag såg dem ofta sitta på änden av hängrännan i vintras. (Taket las om i Juli förra sommaren)
Det får bli att sätta upp nått så att fåglar inte kan ta sig in under pannorna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det låg nästan lika mycket skräp till höger under de två takpannorna närmast vindskivan. Verkade ha varit ett bo till, kanske var deras vinterbostad? då jag såg dem ofta sitta på änden av hängrännan i vintras. (Taket las om i Juli förra sommaren)
Det får bli att sätta upp nått så att fåglar inte kan ta sig in under pannorna.
Medlem
· västragötaland
· 1 558 inlägg
Finns fågelband i plast så fåglar inte kommer in.
http://www.benders.se/ctxserver/picpath/public/bilder/Betongtillbehor/pdf/Fagelband.LU.pdf
http://www.benders.se/ctxserver/picpath/public/bilder/Betongtillbehor/pdf/Fagelband.LU.pdf
Jag undrar om monteringen av det där fågelbandet är rätt? Om man vänder det åt andra hållet så blir det ju omöjligt att ta sig igenom, i fallet på bilden så är det ju bara att pressa sig igenom, hindret faller ju bakåt motför om man monterat det tvärtom, då skulle det skjutas upp mot takpannan..johan ivarsson skrev:
Klicka här för att svara