Rafael Ospino
Som du säkert sett så var jag nästan på väg att avsluta mitt konto här på ByggaHus, men ditt bombardemang av inlägg roade mig så oerhört att jag tänkte jag i alla fall skulle följa denna tråd till slut.
Du antyder att jag ägnat mig åt påhopp på dig, vilket får stå för dig. Jag tycker personligen att det är oerhört modigt av dig att med sådan fervör ägna dig åt att slåss för viket av två utbytbara uttryck som i ditt tycke är det korrekta.
De flesta som följt denna tämligen meningslösa ordväxling tror jag inser att de är utbytbara och det gör att det envisa fasthållandet vid bara det ena kan tolkas som ett utslag av överdrivet pedanteri eller rentav ett utslag av rättshaverism.
Faktum är att när jag skrev mitt inlägg velade mellan de bägge och till sist valde det något mer ålderdomliga men icke genusneutrala "fackmannamässigt". Hade jag gjort tvärtom hade garanterat någon hoppat på mig för det!
Jag måste tillstå att jag suttit och småmyst när jag läst dina inlägg och i andanom sett framför mig de pulserande ådrorna i tinningen...
En slutkläm! För den som vill går det att i lagen.nu se i vilken utsträckning det ena eller det andra uttrycket förekommer.
Bland annat framgår att HD använt det i 21 domar.
Skärmdump av sökresultat för "fackmannamässig" på lagen.nu som visar lista över dokument där uttrycket förekommer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Zsam
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.