1 753 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Fabriksmonterad kodlås dorrmaV4
Köpte ny dörr med ett fabriksmonterad dorrman V4 lås, har fungerat perfekt men nu efter ca: 8 månader så släppte två små skruvar på insidan av dörren, de sitter innanför batterierna, de monterades tillbaka och då märkte vi att låset låg inte imot dörren i överkant utan det blev en glipa som ni ser på bilden. Någon som varit ute för något liknande? Låset fungerar perfekt!
Mvh Bosse i Västervik Visa bilaga 682600 Visa bilaga 682601
Mvh Bosse i Västervik Visa bilaga 682600 Visa bilaga 682601
Sitter montageskruvarna till bottenplattan som de ska? det verkar som om de inte är åtskruvade så bottenplattan trycks fast mot dörrbladet.
Postar montageanvisning till Yale Doorman L3 så du kan se hur den ska vara monterad.
https://www.yalehome.com/se/sv/documents/manualer/yale-doorman-l3/M4432.2106 - Yale Doorman L3 DDL R2 Installation och driftsattning-SVENSKA.pdf
PS den lilla lappen med QR-koden på bör man inte ha med i bild.
Postar montageanvisning till Yale Doorman L3 så du kan se hur den ska vara monterad.
https://www.yalehome.com/se/sv/documents/manualer/yale-doorman-l3/M4432.2106 - Yale Doorman L3 DDL R2 Installation och driftsattning-SVENSKA.pdf
PS den lilla lappen med QR-koden på bör man inte ha med i bild.
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "montageskruvarna"
Montageskruv
Montageskruvar kännetecknas av ett förstorat skruvhuvud som inte sjunker in i materialet efter skruvdragning. Dessa skruvar är idealiska för tillämpningar där man vill ha ett synligt montage, eftersom skruvhuvudet förblir synligt på ytan
Läs mer
Det lusty är att låset är monterat på fabrik och allt varit bra tills de övre skruvarna var lösa och när nya monterades och satt bra så blev det så här! Bottenplattan har aldrig rörts så det verkar hänt något med dörren men den stänger och låset funkar perfekt! Allt mycket skumt!
Tack för ditt angemang! Bosse
Tack för ditt angemang! Bosse
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden