När husfabrikanter köper tomter betalar de lika mycket som tomter som är "levererade" via mäklare av privatpersoner? Är det nån som har någon som helst hum om detta vore jag jättetacksam för information.
Jag har fått för mig att de inte tjänar så mkt på själva tomtaffären, men det kanske är helt galet??
 
W
Variera nog kraftig. Ibland köper de upp lösa tomter för marknadsmässiga priser men ibland så köper de upp större områden och står för uppstyckning etc själva. Det är ju inte sällan husföretagen har 5 st tomter som hänger ihop.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.