Håller på att renovera ett gammalt gästhus och tänkte dra in vattenburen värme. Dessvärre kan jag inte dra några rör till radiatorerna i golvet men jag har ett 45mm installationsskikt i väggarna som jag kan använda.

Vad är bästa lösningen för att använda pex i detta fall eller några andra förslag?
 
Bump.

Ingen som använd dessa?
 
Med dem du använt så är det väl cc70 som är minimimått, eller?
 
80 tror jag. Våra sitter bakom en badrumsmöbel så det är två enkel och cc hade ingen betydelse.
 
Krilleman
Jag har aldrig monterat 1870810. Men det borde ju bli samma funktion som väggdosorna fast i 4cc utförande.

Har du tjocka ytterväggar så kan du ju köra på vanliga väggbockfixturer och 4cc plåt.
 
Har 45mm installationsskikt bara, borde väl gå att pressa in isoleringen/ångbroms lite kanske, eller?
 
Krilleman
Borde gå.
 
Blir bra mycket billigare iallafall ... :-)
 
Har det såhär några år senare kommit ut någon version på marknaden med kopplingsdosa som klarar cc40 för ett installationsskikt på 45 mm? Tanken var att ha en vattenburen handdukstork på ytterväggen. Lite förvånad att inte kopplen på handdukstorkarna har lite större cc. Verkar som dålig samordning mellan PEX-tillverkarna och koppeltillverkarna. :thinking:
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.