Hej,
Jag har lagt in två nya träbrädor invid mina befintliga trägolv. Det är samma träsort, men de nya plankorna har en helt annan nyans än de gamla (som legat under ett plastgolv i ca 50 år och blivit ”naturligt smutsiga”). Någon som har tips på hur jag får de nya att likna de gamla?
De gamla golven är behandlade med vitpigmenterad hårdvaxolja (Osmo).
Jag har lagt in två nya träbrädor invid mina befintliga trägolv. Det är samma träsort, men de nya plankorna har en helt annan nyans än de gamla (som legat under ett plastgolv i ca 50 år och blivit ”naturligt smutsiga”). Någon som har tips på hur jag får de nya att likna de gamla?
De gamla golven är behandlade med vitpigmenterad hårdvaxolja (Osmo).
Klicka här för att svara
