Idag var jag och sambon ute och gick med barnen.
Vi gick förbi ett precis så stort hus vi vill ha. Gammalt med charm. Såg väldigt övergivet ut dock. Ett renoveringsobjekt på ca 200+ kvm. Halvlummig trädgård. Bara 3 grannar inom det närmsta.

Vi är inte ute efter att sälja och köpa nytt nu direkt. Men framöver, =)
Så jag skulle gärna vilja veta vem som rå om huset. Hur gör vi? :)
 
Knalla upp till lantmäterikontoret/stadsbyggnadskontoret och sätt tummen på kartan. Så får du reda på allt.

Du kan även få reda på fastighetsbeteckningen via https://fastighetsok.metria.se/fsokalla/ OBS! Dock ej personuppgifter, inte ens om du pröjsar...

Med den tar det väl 1 minut att ringa och fråga.
 
Då kan det ju vara bra med en adress.... haha
 
Vi får hoppas du hittar tillbaka!
 
Tack nu hittade jag fastighetsbeteckningen iallafall
 
Nu har jag ägarens namn och telefonnummer också.
 
Ser nu via satelitbild att det var fel adress =(
 
Får man fråga hur du fick fatt i namn och nummer så snabbt?
 
Googlade. Nu har jag hittat rätt =)
 
Skriv bara önskade adress på eniro så kommer det upp "1 privatperson" klicka där så får man namn och nummer.
 
Men då måste det innebära att någon bor i "ödehuset"??
 
fel, det innebär bara att ngn har ett telefonabonnemang på den adressen.
 
Jag körde förbi där imorse och det rök ur skorstenen. Men jag tänker lite så att om man inte underhåller sitt hus och låter trädgården växa igen. Då behöver man kanske en knuff i rätt riktining. Dvs UT ur huset ;-) Hihihi Jag ska iallfall lämna mitt förslag en dag på plats eller via telefon. Och det var mobiltelefon (en äldre herre anar jag med tanke på namnet)
 
ciia skrev:
Jag körde förbi där imorse och det rök ur skorstenen. Men jag tänker lite så att om man inte underhåller sitt hus och låter trädgården växa igen. Då behöver man kanske en knuff i rätt riktining. Dvs UT ur huset ;-)
Du körde förbi mitt hus!?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.