Varför inte köpa riktiga uttag som är gjorda för den svenska marknaden? Både ELJO och ELKO har uttag med USB laddare eller rena USB uttag som kan ersätta ett uttag etc.

Billig skit på aliexpress ä exakt vad det är. billigt skit som har tveksam kvalité.

• Gilla
hempularen och 1 till
  • Laddar…
Jag gillade att det var ett enkeluttag + två usb.

Har du någon länk att ge mig?

Y
Redigerat:
  • Gilla
lars_stefan_axelsson
  • Laddar…
Tackar!
Men ingen av de länkarna är ett kombinerat envägsuttag och usb.

Finns det inte?

Tackar!
Ja, där var ju ett, men endast 700mA och svindyrt, då får det vara.

Jag skulle vara skeptisk, inte mycket plats att kyla bort värmen som bildas vid 2A.

Det finns ett från ABB också, googla "ABB USB uttag"

Söker jag på ABB hittar jag uttaget som nämns i inlägg #6. Och vi sniffar på fyrsiffrigt för ett komplett uttag.

nimhed skrev:
Söker jag på ABB hittar jag uttaget som nämns i inlägg #6. Och vi sniffar på fyrsiffrigt för ett komplett uttag.
Det kostar att ligga på topp! Köp själv, en elektriker skulle lägga på 200% för att gå och handla.

Jag tror att både deltako uttaget och "maskinhandel" uttaget är noname brands från kina. Deltaco är en kompetent importör som brukar ha bra fungerande saker i sitt sortiment. Maskinhandel känner jag inte till.

Men som påpekats. Det är en rätt känslig funktion att få in ett USB uttag med såpass hög effekt i en så liten volym, som det är kvar inne i en dosa med ett vanligt eluttag.

Generellt så är det vanligt att USB laddare från okända tillverkare inte är ens i närheten av de säkerhetskrav som gäller, både för isolationsavstånd och värmemässigt. Och en usb laddare inbyggd i ett eluttag blir lite extra svår att utföra på ett godkänt sätt. Jag skulle nog förutsätta att ingen av lågprisprodukterna är OK säkerhetsmässigt.

Det har ju tom. förekommit laddare som överhuvudtaget inte har någon galvanisk isolation mot 230V, där kinerserna bara satt en diod och ett motstånd på fasledaren.

Måste det vara lågrpris så är Deltaco i mina ögon den mest trovärdiga leverantören.

• Gilla
lars_stefan_axelsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.