Mitt "pannrum" skulle behöva en liten uppfräschning.. se bild.

http://micra.us.to/bilder/size_org/631295-DSC_3807_1280.JPG

Det ser ut att vara lappat ungefär överallt. Vad ska jag göra för att få nån ordning på dom där väggarna? Och ser det ut som jag kan lägga klinker på golvet eller hur jämnt behöver det vara?

Svårt att se hur ojämna väggarna är men om du är nöjd med ytan skulle du antagligen kunna måla på bara. Misstänker att är målat med tät färg på väggarna. Annars är det till att knacka ner putsen/ta bort färgen och putsa om och sen måla med typ silikatfärg.

Golvet behöver du slipa bort färgen på först innan du kaklar och det är inget roligt jobb. Har själv gjort det och man ser knappt rondellen framför ögonen av dammet. Om det är jämnt nog får någon annan svara på, jag undrar själv samma sak med mitt golv.

Kör i detta nu med betongslip från cramo för att få bort plastfärg från källarväggar. Lysande! Dammar som satan men tuggar färg och ojämnheter i bra takt

Jenspeh skrev:
Kör i detta nu med betongslip från cramo för att få bort plastfärg från källarväggar. Lysande! Dammar som satan men tuggar färg och ojämnheter i bra takt
Hej!

Funderar på något liknande men då jag har plastfärg på typ alla väggar i hela källaren och putsen faller i parti och minut.

Inser dock att det lär löna sig att köpa en maskin då maskinhyra brukar dra iväg och typ sluta på att för 1-2 helgers hyra så kan man köpa en maskin av B-märke. Vad kör du med för maskin? är det sandpapper eller fräser du bort puts också?

En flex, inte giraff. Sitter en skiva med diamantskär (tror jag det är). Den tar allt, färg, puts och hålsten... Men efter en stund får man till tekniken och lämnar inga större märken efter sig.

hmm... tror jag hyrde en Flex giraff till att slipa spackel i gipstak. Fast det var förstås med sandpapper.

Vad kostar det att hyra och har du någon bild?

Det går att köpa en diamantskiva på tex Biltema och sätta i rondellen. Är lite trixigare att slipa av så det blir slätt kanske, men å andra sidan ska du säkert flyta eller kakla golvet så då gör det ju inget.

Du skriver att putsen faller ner. Då är det nog enklast att bila bort putsen helt enkelt och sen putsa om eller göra som jag gjorde: jag spacklade på lagningsmassa och slätade sedan ut med en fuktig svamp. Blev jättebra.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.