R
Ska montera downlightsen i en täckskiva, men står nu utan en fräs.

Finns det något annat sätt för att få ner kablarna i ett spår i skivan eller ska man gå och köpa sig någon billig handöverfräs eller vad har ni för tips?

Tack på förhand
 
Har du cirkelsåg så funkar det oxå. Annars kan du köpa dej en billig skit fräs för 300kr.
 
R
Har en festool med skena hemma, har dock aldrig använt den till att såga med precision så här med att ställa så man inte sågar för djupt så att säga. Men du tror att det skulle gå kanske?
 
Paul-Staffanstorp
Festools TS55 använder jag alltid ihop med skenan för att spåra ur för kablarna.... fungerar klockrent ju...

Lätt att ställa in djupanslaget också.

Bara att flytta skenan med dig i sidled för att göra ett bredare spår.
 
Ojsan. Jag vet att det går alldeles utmärkt att göra det. En Festool gör det nästan själv. :)
Föredrar den metoden framför fräs faktiskt. Snabbare och smidigare och inte så mycket finlir.
 
Paul-Staffanstorp
ByggareNick skrev:
Ojsan. Jag vet att det går alldeles utmärkt att göra det. En Festool gör det nästan själv. :)
Föredrar den metoden framför fräs faktiskt. Snabbare och smidigare och inte så mycket finlir.
Är det någon här som påstått att du inte vet det då ?? :rolleyes:
 
Paul-Staffanstorp skrev:
Är det någon här som påstått att du inte vet det då ?? :rolleyes:

Svarade på frågan från RobinG, "Men du TROR att det skulle gå kanske?" Ville få fram att det går alldeles utmärkt så svarade jag så istället för att svara: Ja jag tror det går.

Förlåter du mej Paul-Staffanstorp?
 
Paul-Staffanstorp
ByggareNick skrev:
Svarade på frågan från RobinG, "Men du TROR att det skulle gå kanske?" Ville få fram att det går alldeles utmärkt så svarade jag så istället för att svara: Ja jag tror det går.

Förlåter du mej Paul-Staffanstorp?
No hard feelings... d^_^b

Men det hade underlättat om du citerat vem du svarade precis som du citerade mig... ;)
 
Nää då no hard feelings.

Borde citerat faktiskt.

Vi är överens om att det blir perfa att spåra med festoolen iaf. :D
 
Paul-Staffanstorp
ByggareNick skrev:
Nää då no hard feelings.

Borde citerat faktiskt.

Vi är överens om att det blir perfa att spåra med festoolen iaf. :D
Strålande... d^_^bd^_^b
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.