1 560 läst ·
9 svar
2k läst
9 svar
Få in sladdar i täckskiva utan fräs
Ska montera downlightsen i en täckskiva, men står nu utan en fräs.
Finns det något annat sätt för att få ner kablarna i ett spår i skivan eller ska man gå och köpa sig någon billig handöverfräs eller vad har ni för tips?
Tack på förhand
Finns det något annat sätt för att få ner kablarna i ett spår i skivan eller ska man gå och köpa sig någon billig handöverfräs eller vad har ni för tips?
Tack på förhand
Har du cirkelsåg så funkar det oxå. Annars kan du köpa dej en billig skit fräs för 300kr.
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Festools TS55 använder jag alltid ihop med skenan för att spåra ur för kablarna.... fungerar klockrent ju...
Lätt att ställa in djupanslaget också.
Bara att flytta skenan med dig i sidled för att göra ett bredare spår.
Lätt att ställa in djupanslaget också.
Bara att flytta skenan med dig i sidled för att göra ett bredare spår.
Ojsan. Jag vet att det går alldeles utmärkt att göra det. En Festool gör det nästan själv.
Föredrar den metoden framför fräs faktiskt. Snabbare och smidigare och inte så mycket finlir.
Föredrar den metoden framför fräs faktiskt. Snabbare och smidigare och inte så mycket finlir.
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
No hard feelings... d^_^bByggareNick skrev:
Men det hade underlättat om du citerat vem du svarade precis som du citerade mig...
Nää då no hard feelings.
Borde citerat faktiskt.
Vi är överens om att det blir perfa att spåra med festoolen iaf.
Borde citerat faktiskt.
Vi är överens om att det blir perfa att spåra med festoolen iaf.
Klicka här för att svara