Jag köpte ett massivt ekbord på auktion, design Bernt Pedersen 1970-tal. Då det var lite slitet så slipade jag med sandpapper för att sedan olja in det med vanlig träolja från Leather master.
Dumt nog hällde jag oljan över bordet då jag tänkte att det skulle gå snabbare att sen bara gnida runt det med en mjuk trasa. Det resulterade i att det blev massa oljeränder på bordet….
Nu har jag kört med slipmaskin, grövsta pappret, i två timmar och det finns fortfarande kvar spår av ränder. Är det bara att fortsätta slipa och hoppas på det bästa? Eller finns det något annat man kan göra? Som tur är finns det mycket trä att ta av. Men förstår inte hur det kunna sjunka så djupt så snabbt
