Y
En korp sitter på en Roundup flaska i en dystopisk ökenmiljö med ett dött träd och mänskliga skelettdelar på marken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Roundup togs bort från trädgårdsmarknaden ett tag, men har återvänt i troligen något mer vänligare form. Den dödar rötterna och håller sig bra men den är inte så super så man hålls ogräsfri hela året. Dyr, men denna står sig bäst av det jag testat (salt, diesel, ättika etc)

Redigerat:
  • Gilla
Victor Eklund1 och 1 till
  • Laddar…
K
Men om ni har gjort makadamuppfart efter alla konstens regler så sitter väl ogräset så löst att det räcker med att dra upp det som dyker upp för hand allt eftersom det dyker upp?

Kallebo skrev:
Men om ni har gjort makadamuppfart efter alla konstens regler så sitter väl ogräset så löst att det räcker med att dra upp det som dyker upp för hand allt eftersom det dyker upp?
Man kunde ju önska att det var så, men nej... Efter något år blir det en hel del "jordmån" i gruset och rötterna växer fast i markduken också.
Går man och rycker hela tiden går det bra men åker man bort ett par tre veckor på sommaren gror det rätt bra under tiden.

M
Ett bra sätt är skyffeljärn för att få loss det som växer där idag och sedan kratta ofta. Då bara med en enkel träkratta (finns säkert metallvarianter också) som bara har raka, lite bredare tänder(?) och som inte drar med sig gruset så mycket.

hsd
anders07 skrev:
Man kunde ju önska att det var så, men nej... Efter något år blir det en hel del "jordmån" i gruset och rötterna växer fast i markduken också.
Går man och rycker hela tiden går det bra men åker man bort ett par tre veckor på sommaren gror det rätt bra under tiden.
Kan bara hålla med, har samma problem
Har provat att bränna...,ogräsättika och mekanisk rensning men inget är snabbt och effektivt
Vill inte roundupspraya då en vindpust kan döda det jag vill ha kvar på sidorna

Jo, jag kör kombination med bränna, ättika och mekanisk rensning men nu har jag (och frun) tröttnat så nu ska det bli betong nästa vår! :)

hsd
:wow:

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.