Har just varit på taket och sprutat på . impregnum´s Takpannerengöring med tryckspruta :( jobbigt

Räcker nog inte med 5 l flaskan till vårt tak, eller är jag för petig tro ?

Vet några om detta fungerar bra ?

Tänkte bespruta vårt tak inte överdrivet med mossa med det finns ....

Sedan har jag läst att man kan sätta upp en koppartrår på nocken som ska hjälpa till att förhindra mossan.

Några som har tips och rekommendationer gällande detta ?
 
Körde Impregnum på vårt tak för 1,5 år sen.
Du kommer att bli positivt överraskad, jag blev det i alla fall...
Norrsidan var täckt med mossbollar innan besprutning.
Borstade först bort det värsta med piasava, sen duscha tak.
Tre-fyra dagar senare regnade det och hängränna och renskorgarna i stuprören fylldes med resterande mossbollar.
Vitlav tog det dock inte - men eftersom taket sjunger på sista versen ändå så bryr jag mig inte så mycket om det.

Har hållt sig bra sedan dess.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.