Har just varit på taket och sprutat på . impregnum´s Takpannerengöring med tryckspruta

jobbigt
Räcker nog inte med 5 l flaskan till vårt tak, eller är jag för petig tro ?
Vet några om detta fungerar bra ?
Tänkte bespruta vårt tak inte överdrivet med mossa med det finns ....
Sedan har jag läst att man kan sätta upp en koppartrår på nocken som ska hjälpa till att förhindra mossan.
Några som har tips och rekommendationer gällande detta ?