I vår nyinköpta lägenhet som totalrenoveras så har vi slitit ut en väldigt massa plastmattor som legat.
Kvar av dessa är endast lite rester av limmet som jag misstänker måste bort för att nytt golv ska läggas på.
Hur gör jag för att avlägsna det sista som verkar sitta som berget?
Är det förresten lika noga om det är klinkers eller trägolv som ska på?
Är det hela världen om lite rester ligger kvar?
Bilder nedan
Kvar av dessa är endast lite rester av limmet som jag misstänker måste bort för att nytt golv ska läggas på.
Hur gör jag för att avlägsna det sista som verkar sitta som berget?
Är det förresten lika noga om det är klinkers eller trägolv som ska på?
Är det hela världen om lite rester ligger kvar?
Bilder nedan
Beror väl på hur ojämt det blir, pröva med ett vattpass.
Jag lämnade lite i ett rum jag la nytt golv i och det märks inte ett skvatt nu när det är klart.
Jag lämnade lite i ett rum jag la nytt golv i och det märks inte ett skvatt nu när det är klart.
I de rum där det ska ligga trägolv hade jag fräst bort så mycket tjärpapp (som det ser ut att vara på bilderna) med en stripper och sedan spacklat golvet en gång. Möjligtvis två om det fortfarande är ojämnt. Där det ska ligga klinkers tycker jag att du ska ha bort allt ner till betongen och sedan flyta, eller skrapspackla om golvet är jämnt nog.
Jag måste kämpa mig igenom det med andra ord!1337 skrev:I de rum där det ska ligga trägolv hade jag fräst bort så mycket tjärpapp (som det ser ut att vara på bilderna) med en stripper och sedan spacklat golvet en gång. Möjligtvis två om det fortfarande är ojämnt. Där det ska ligga klinkers tycker jag att du ska ha bort allt ner till betongen och sedan flyta, eller skrapspackla om golvet är jämnt nog.
Kan man misstänka att det finns asbest i det av bilderna att döma?
Vet inte om det är asbest, men det är ingenting att oroa sig för om man inte arbetar med det varje dag. Jag skulle ha haft på mig en bra halvmask och kanske en overoll som sedan slängs.savio skrev:
Uppdatering!
Har nu varit där och legat på knäna och kämpat i otaliga timmar.
I hall och vardagsrum har det gått bra, där är nu rent betonggolv som är jämnt och fint, där lägger jag med andra ord på trägolvet utan problem
Däremot så är det i princip omöjligt att få bort det som ligger i köket, det är också där det satt mest.
I köket så ska vi lägga på klinkers-plattor.
Är lösningen nu att spackla allt jämnt eller?
Har nu varit där och legat på knäna och kämpat i otaliga timmar.
I hall och vardagsrum har det gått bra, där är nu rent betonggolv som är jämnt och fint, där lägger jag med andra ord på trägolvet utan problem
Däremot så är det i princip omöjligt att få bort det som ligger i köket, det är också där det satt mest.
I köket så ska vi lägga på klinkers-plattor.
Är lösningen nu att spackla allt jämnt eller?
Klicka här för att svara