Vi håller på att renovera hallen och under heltäckningsmattan ligger ett fint gammalt stengolv.
Problemet är att limmet från mattan som legat där i över 30 år sitter som berget, och det enda som fungerar är att sitta med en kniv och skrapa bort det tillsammans med såpa och vatten.
Vi har provat med lacknafta, men utan något resultat.
Några tips vad man kan använda? Meningen är att stengolvet ska behållas och inte skadas.
Problemet är att limmet från mattan som legat där i över 30 år sitter som berget, och det enda som fungerar är att sitta med en kniv och skrapa bort det tillsammans med såpa och vatten.
Vi har provat med lacknafta, men utan något resultat.
Några tips vad man kan använda? Meningen är att stengolvet ska behållas och inte skadas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag körde med en Fein som hade ett skrapblad, alltså ett blad utan tänder. Jag tror det borde gå utan att repa/skrapa klinkern och det tar tid men är väldigt mycket enklare än kniv. En sån billig plast matt-kniv med långt böjligt blad går också rätt bra om man liksom skär/gnuggar in under limresterna.
Jag testade också med olika lösningsmedel och något så blev det lite uppmjukat men då var det nästan ännu värre att få bort...
Jag testade också med olika lösningsmedel och något så blev det lite uppmjukat men då var det nästan ännu värre att få bort...
Klicka här för att svara