Hej,
Vi har fått en fågelbo precis bakom brädan i bilden vid takfoten. Misstänker att insekstnätet inte sitter ordentligt därför har de lyckats komma in. Hur ska jag få bort brädan som är spikat. Om jag använder en kofot och trycker mot råsponten på underlagstaket så riskerar jag göra sönder råsponten. Har ni några tips?
Vi har fått en fågelbo precis bakom brädan i bilden vid takfoten. Misstänker att insekstnätet inte sitter ordentligt därför har de lyckats komma in. Hur ska jag få bort brädan som är spikat. Om jag använder en kofot och trycker mot råsponten på underlagstaket så riskerar jag göra sönder råsponten. Har ni några tips?
Produkter som diskuteras: "Insektsnät"
Aluminiumduk för insekter Jowema
Skydd för t.ex insekter och möss
104 kr inkl moms
Läs mer
Produkter som diskuteras: "spikutdragare"
Spikutdragare
Spikutdragare är praktiska verktyg när det kommer till att ta bort spikar. De ger användaren ett starkt grepp och en tillräcklig hävstångseffekt för att göra uppgiften enkel. Vi har ett varierat utbud av spikutdragare för att passa alla
Läs mer
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 431 inlägg
Eller så driver du igenom spikarna med ett don och sedan bänder du enkelt loss med kofoten.
Tror nog att du kan bända mot råsponten nu också, lägg en träbit emellan så skadar du den inte nåt och använd en flat kofot
Tror nog att du kan bända mot råsponten nu också, lägg en träbit emellan så skadar du den inte nåt och använd en flat kofot
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Hur få bort superlim från bänkskiva i badrum
Byggnadsvård -
Hantverkare tog bort av bräda mot kallvind, fackmässigt?
Hantverkare -
Hur får man bort beslaget till fönsterbräda i 60-talshus?
Fönster & Dörrar -
Hur får jag bort stagen till fönsterbrädan?
Byggmaterial & Byggteknik -
Hur får vi bort denna fönsterbräda?
Fönster & Dörrar