Men visst är det så att de sliparna som Jula säljer nu är 225 mm? Var på vippen att köpa en före jul (då jag glömt bort denna tråd) och då är jag säker på att det var 215 mm. Men nu verkar de ju ha bytt modell till en som det går att få tag i slippapper tilll (y)
 
  • Älska
Svante Zethzon
  • Laddar…
P
Ja,reservdelar verkar inte så intressant för Jula(såklart!) kontaktade dom med förfrågan om reservdelar till en Ryobi skruvdragare(utgången garanti),angav exakt vilken modell det gällde,dom återkom med svaret att JAG skulle ta reda på vilket artikelnummer det var på maskinen hos JULA, och vilket artikelnummer på reservdelen hos Ryobi,sen kunde dom kanske ev försöka hitta reservdel.kontaktade även Ryobi som bara hänvisar till återförsäljaren.Fundera två gånger om ni planerar köp av Ryobi tänker jag :thinking:
 
Jag köpte reservdelar till min snöslunga i höstas. Den köptes för 5-6 år sen och är utgången sen minst 3 år tillbaks.
Så jag skulle säga att det till stor del beror på omständigheterna huruvida det finns reservdelar eller inte...

Jula tillverkar ju inte egna saker, så väldigt ofta är det enklare och billigare att ta reda på tillverkare/modell och leta upp delarna på nätet. Om det är garanti kvar så är det såklart ett annat läge.
 
Cheesen
A Nicke1234 skrev:
Jag förstår att det går att lösa.. men köper man en produkt för 2000kr från en större kedja som Jula så räknar man väl inte att behöva skapa en borrmall för att produkten ska fungera.
Och ännu värre hur de svarar på mail. Om man ska vara så sniken att dra tillbaka den för man har några procent bättre GP på sin egna produkt, så kunde man de få konsumenterna som har köpt den här produkten i alla fall.
Jag kan ju förstå hur du tänker men du har ju köpt en budjetmaskin.. om du köpt en slip för 8000:- hade jag förstått ditt bryderi men inte när du köper en slitochslängmaskin som knappt kostar mer än vad det kostar att hyra en proffesionell maskin en vecka.
 
  • Gilla
Stefan N
  • Laddar…
Handyman 1 skrev:
Ja,reservdelar verkar inte så intressant för Jula(såklart!) kontaktade dom med förfrågan om reservdelar till en Ryobi skruvdragare(utgången garanti),angav exakt vilken modell det gällde,dom återkom med svaret att JAG skulle ta reda på vilket artikelnummer det var på maskinen hos JULA, och vilket artikelnummer på reservdelen hos Ryobi,sen kunde dom kanske ev försöka hitta reservdel.kontaktade även Ryobi som bara hänvisar till återförsäljaren.Fundera två gånger om ni planerar köp av Ryobi tänker jag :thinking:
Har en Ryobi vinkelslip som behövde nya kol, försökte få tag i reservdelar lite överallt utan framgång. Tillslut blev det napp hos Jula, men dom frågade om jag verkligen köpt slipen hos dom, för dom kunde inte känna igen artikelnumret. Ska jag vara ärlig så minns jag inte var jag köpt den. Iallafall, dom lyckades beställa hem kol åt mig ändå. Det går ganska lätt att hitta artikelnummer på reservdelar på Ryobis hemsida bara man har serienummer på sin mackapär.
 
P
Tja,bättre eftermarknad kan man iaf önska från Ryobi,rekommenderar inte märket åt någon numera:rolleyes: viss skillnad mot tex Makita,om man söker delar!
(Bla)
 
Har också en 215mm slip från Jula men köper slipnät på webben I rätt dimension, mycket bättre dammupptagning med dammsugare tillkopplad... Så jag är egentligen rätt nöjd att det inte fanns papper på Jula :)
 
Köpte 225 Festool slippapper när någon kedja reade ut dom oerhört billigt. Bara att spendera fem minuter att klippa innan slipningen av ett rum. Papperna var väldigt mycket billigare än Julas tidigare 3 st för 119kr (215mm) och säkerligen mycket bättre kvalité också.
 
nikasp
nino nino skrev:
Har också en 215mm slip från Jula men köper slipnät på webben I rätt dimension, mycket bättre dammupptagning med dammsugare tillkopplad... Så jag är egentligen rätt nöjd att det inte fanns papper på Jula :)
Har blå Bosch men ändå nyfiken på var du köper slipnät? Man sabbar inte eller sätter igen kardborren genom att köra med såna istället för papper med lämpliga hål i?
 
F
Cheesen Cheesen skrev:
Jag kan ju förstå hur du tänker men du har ju köpt en budjetmaskin.. om du köpt en slip för 8000:- hade jag förstått ditt bryderi men inte när du köper en slitochslängmaskin som knappt kostar mer än vad det kostar att hyra en proffesionell maskin en vecka.
Slippapper till en produkt i all ära - men det GÅR ju att lösa. Men när produkten för ca 2000:- brister i två delar efter 2 användningar (ca 2 timmar) utan att Jula tycker att det är anmärkningsvärt.
Det var ett extremt dyrt sätt att köpa sk.budgetprodukt.
 
Marike
mexitegel mexitegel skrev:
Absolut, men de är oftast villiga att ta hem om de inte har hemma. I allafall så länge de saluför märket i fråga, men det är ju just den servicen som man får vara beredd att betala lite extra för.
Så om Jula hade köpt hem från Ebay och sen sålt vidare med påslag, hade det varit bättre?
 
Marike
Kan du inte köpa ny karborrskiva, de brukar ju ändå ta slut efter ett tag och behöver bytas?
 
nikasp nikasp skrev:
Har blå Bosch men ändå nyfiken på var du köper slipnät? Man sabbar inte eller sätter igen kardborren genom att köra med såna istället för papper med lämpliga hål i?
Paintpro tror jag jag köpte på
 
  • Gilla
nikasp
  • Laddar…
F frasen_36 skrev:
Slippapper till en produkt i all ära - men det GÅR ju att lösa. Men när produkten för ca 2000:- brister i två delar efter 2 användningar (ca 2 timmar) utan att Jula tycker att det är anmärkningsvärt.
Det var ett extremt dyrt sätt att köpa sk.budgetprodukt.
Enligt min erfarenhet är budgetverktyg endast billigare i de fall de inte ska användas.
 
  • Gilla
Nyfiknast och 4 till
  • Laddar…
nikasp nikasp skrev:
Har blå Bosch men ändå nyfiken på var du köper slipnät? Man sabbar inte eller sätter igen kardborren genom att köra med såna istället för papper med lämpliga hål i?
Köpte slipnät från PaintPro jag med.
Bra priser och snabb hantering. (y)
 
  • Gilla
nikasp
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.