J
C Comfort Thomas skrev:
900:- per meter för enbart rör/rördragning låter högt om det inte var sjukt krånglig rördragning och eventuella extra håltagningar.
En del företag ”tar igen” ett lågt installationspris med höga priser vid tilläggsarbete och kan ibland vara klurigt att se för slutkund vad som tillkommer
Han lämnade tom jobbet halvfärdig. Tyckte det var tidskrävande med rörkanal dragning i trångt utrymme!

J Jens33 skrev:
Han lämnade tom jobbet halvfärdig. Tyckte det var tidskrävande med rörkanal dragning i trångt utrymme!
Kanske inte fungerade att montera kanal , du får lägga in bilder om du vill ha åsikter på rördragningen

Har dom varit där och tittat innan du fick offert?

J
Larsa Larsa skrev:
Har dom varit där och tittat innan du fick offert?
Nej

J
Här är bilderna.
Den här biten blev utlämnad till mig eftersom installatören hade inte tid och tyckte det var krångligt.
Jag fick montera en träskiva först för att kanalen på ovansidan skulle komma i nivå med den bit som locket sitter på.
En smal kanal till kondens röret fick jag oxå köpa med egna pengar och montera.

Eluttag utomhus med ansluten transformator, intill vit vägg och stuprör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vit ytterdörr till hus, övervakningskamera, vägglampan, vit panelvägg, avloppsrör, fönster, kabeldragning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Rådet till dom allra flesta är att låta återförsäljare/installatör kika på plats först och att man kommer överens om rördragning/kanalisering och eventuell annan dragning av kondensslang samt att man får en offert på detta så man slipper få överaskningar.
Man hör/ser flertalet som tex köper på postorder där tänkt modell inte ens får plats och den hamnar där installatören tycker det är bra !

Var mest nyfiken på bilder där det var krångligt att kanalisera dom 4 extra meterna.

P
J Jens33 skrev:
Här är bilderna.
Den här biten blev utlämnad till mig eftersom installatören hade inte tid och tyckte det var krångligt.
Jag fick montera en träskiva först för att kanalen på ovansidan skulle komma i nivå med den bit som locket sitter på.
En smal kanal till kondens röret fick jag oxå köpa med egna pengar och montera.

[bild] [bild]
Det här är ju en typisk grej att kommunicera med köparen innan. vem som gör vad.

• Gilla
Comfort Thomas
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.